Klacht Media Markt: Telefoon defect sinds aankoop

Renee

Op13-08-15heb ik in de Mediamarkt Utrecht een mobiele telefoon gekocht.Vanaf het moment van koop is de telefoon defect: simkaart wordt tijdens het bellen na enkele minuten ineens niet meer herkend en dan moet de telefoon herstart worden.Na 2weken te hebben aangekeken en de simkaart te laten controleren besloten de telefoon ter reparatie aan te bieden op06-09-15.Op 22-09-15een email ontvangen dat er waterschade is geconstateerd.Omdat het probleem direct vanaf aanschaf heeft bestaan en omdat het probleem niet door waterschade is veroorzaakt,ben ik op01-10-15naar de klantenservice gegaan.Conclusie was dat alhoewel het probleem niet veroorzaakt is door waterschade,elke telefoon met waterschade niet wordt gerepareerd.Op de website staat echter vermeld: defecten veroorzaakt door normale slijtage,onheil van buitenaf vallen niet onder de garantie.Enerzijds erkent u dat genoemd probleem niet veroorzaakt is door waterschade, anderzijds wilt u mijn telefoon niet repareren wegens waterschade.

Los van het ontbreken van leentoestellen en de foutieve prijsopgave vind ik dat u zich als bedrijf niet zo maar kan ontdoen van uw verantwoordelijkheid jegens uw klant. Ik heb alle begrip dat u onzorgvuldige omgang met een product niet wordt getolereerd, maar u mag een dergelijke houding niet gebruiken om uw probleemafhandeling zo goedkoop mogelijk in te richten. Dat is zowel moreel als wettelijk niet de juiste invulling van uw taak. Ik verzoek u met deze brief met klem om uw keuze mijn telefoon niet te repareren binnen de garantie te herzien, of mij een nieuwe telefoon toe te zenden. Wanneer dit niet mogelijk is wil ik graag het aankoopbedrag retour ontvangen.

Media Markt

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Vervelend te vernemen dat uw telefoon niet naar behoren functioneerde.

Media Markt Utrecht heeft u schriftelijk bericht met een reactie op uw klacht.
    Zoals is aangegeven vervalt de garantie gezien er daadwerkelijk vochtschade is geconstateerd, welke met een camera is vastgelegd. Dergelijke vochtschade heeft op een negatieve manier invloed op de gehele werking van het product.

Onze uitleg doet mogelijk niets af aan uw teleurstelling. Echter wordt er niet getwijfeld aan de correctheid van de prijsopgave.

Ervan uitgaande u voldoende te hebben te hebben geïnformeerd.

Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland

Ook een klacht indienen over Media Markt?