Klacht Media Markt: Telefoon wordt niet kosteloos gerepareerd

Linda

Mijn Galaxy s 3 van vier maanden oud vertoond van het 1 op het andere moment scheurtjes in de laag onder het glas. Het kan zijn dat het toestel altijd al zwak is geweest aangezien ik bij volledig zwart scherm vanaf het begin al lichte vlekjes kon zien in de hoeken, nu maakte dat me destijds niet zoveel uit omdat het bij een actief scherm niet opviel. Ik ben gewoon normaal met het toestel omgegaan en ging er vanuit dat een eventuele reparatie van het gebarsten paneel onder de bovenste laag van het scherm binnen de garantie zou vallen. Het toestel heb ik via de jullie laten opsturen naar de reparatieservice van Samsung. Echter kreeg ik een rekening retour van 218 EURO! Dit inclusief de melding dat de schade was veroorzaakt door "druk van buitenaf". Uiteraard heb ik direct de gebeld om te melden dat ik het hier absoluut niet mee eens was. Het antwoord was dat ik dit dan maar door een andere reparatiebedrijf kon laten checken. Lijkt me geen optie. Jullie horen zelf garantie te geven.

Ik heb eerder hierover contact gehad met Samsung. Zij geven aan dat ik bij jullie moet zijn voor die euvel.

- Ik wil mijn aankoopbedrag terug. Een telefoon die spontaan kapot terwijl je hem normaal gebruikt is geen deugdelijk product.
- De telefoon wordt alsnog kosteloos gerepareerd.
- De reparatieprocedure duurt niet zo ellendig lang (1.5 maand!)

Media Markt
    Geachte meneer Alderding,Bedankt voor het melden van uw klacht.Voorop gesteld heeft u recht op kosteloos herstel indien uw product buiten uw schuld om defect gaat. Wij begrijpen maar al te goed dat het afwijzen van garantie mogelijk teleurstelling als gevolg heeft.Uw garantie mag enkel worden afgewezen indien dit met gegronde reden is en wij dit kunnen onderbouwen met bewijsmateriaal.Zoals u zelf al aangaf is er door het geautoriseerde service center geconstateerd dat barsten in het scherm gevolgen zijn van druk van buiten af. U heeft hierover een prijsopgave per post ontvangen.U geeft te kennen dat u het niet mee eens bent met de gestelde analyse. Ik stel voor dat wij uw product aanbieden voor een uitgebreide technische analyse. Hiermee willen wij beter in beeld te brengen waar het geautoriseerde service center de eerdere bevinden op baseert.Graag ontvang ik uw akkoord voor de uitgebreide analyse.Met vriendelijke groet,
    Linda
    Beste,Inmiddels wordt de telefoon ongerepareerd teruggestuurd naar de mediamarkt Amsterdam. De hele procedure neemt al 1.5 maand in beslag. Een uitgebreide analyse is prima maar dan wil ik mijn telefoon wel weer snel terug hebben. Nog eens 1.5 maand is geen optie. Dan heb ik straks even lang niet van het product gebruik kunnen maken als dat ik het in mijn bezit had.
    Linda
    Laat ik er nog even bij vermelden dat ik dit service niveau niet ben gewend bij de mediamarkt Amsterdam. Normaal is garantie prima geregeld en beveel daarom de zaak ook altijd aan bij mijn vrienden en kennissen kring. Die insteek loopt nu toch een behoorlijke deuk op.
    Media Markt
    Geachte meneer Alderding, Bedankt voor uw reactie.Ik heb meneer Chevallier, service medewerker bij Media Markt Amsterdam Arena, aangegeven dat uw telefoon voor een uitgebreide analyse kan worden aangeboden.Deze opdracht wordt met de gepaste aandacht gevolgd door de vestiging. Zodra er meer informatie beschikbaar is stellen zij u op de hoogte.De verdere afhandelingen van uw klacht worden door meneer Chevallier verricht. Om de communicatie zo zuiver mogelijk te houden verzoek ik u voor vragen of opmerkingen contact op te nemen met meneer Chevallier.Wij vertrouwen erop dat Media Markt Amsterdam Arena uw klacht naar behoren afhandelt.Met vriendelijke groet,
    Linda
    Waarom gaat u niet in de op de reparatie termijn? Het is erg van belang dat ik mijn telefoon weer zo snel mogelijk in mijn bezit krijg. Ik ben hem nu al geruime tijd kwijt. Anders laat ik hem liever op eigen kosten repareren.
    Linda
    Verder betwijfel ik of er uit een "uitgebreide technische analyse" meer informatie gehaald kan worden. Het touchscreen blijft defect door "drukschade", de oorzaak daarvan is zowel voor mij als de technische reparatiedienst niet (meer) te achterhalen.
    Linda
    Er is telefonisch afgesproken dat ik eventueel een leen toestel zou krijgen ten tijde van de uitgebreide technische analyse. Dit was rond 1200. Ik heb sinds die tijd echter niks meer gehoord. Ook de mediamarkt Amsterdam zou mij terugbellen omtrent dit probleem (telefoniste heeft mijn nummer genoteerd), dit is wederom niet gedaan. Erg vervelend allemaal.
    Media Markt
    Geachte meneer Alderding,Bedankt voor uw reactie.Inmiddels heb ik vernomen van meneer Cremer, afdelingsleider bij Media Markt Amsterdam Arena, dat u een leentoestel is aangeboden en uw telefoon is aangeboden voor een technische analyse.Media Markt Amsterdam Arena neemt contact met u op zodra er meer bekend is over deze opdracht. Gezien klachtenkompas ons verplicht te reageren op uw reactie verzoek ik u vriendelijk te reageren indien u een reactie van ons verlangt of over de uiteindelijk afhandeling van uw klacht.Ervan uitgaande u voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
    Afd. Service

Ook een klacht indienen over Media Markt?