Klacht Media Markt: Telefoon wordt voor de 4e keer met dezelfde klacht opgestuurd.

Klachtnummer
# 274338
Gebruiker
Evian Gehlen
Datum
7 reacties

Details

De klacht

Hallo,

Op 8 augustus 2016 heb ik bij MediaMarkt in Heerlen een Samsung Galaxy A3 2016 gekocht. Ik was zeer tevreden over het toestel en over de service, tot 3 maanden daarna. De telefoon laadde ineens niet meer op. Dus ging ik naar de MediaMarkt om hem te laten repareren. De reparatie was goed gegaan en de telefoon deed het weer super. Echter in Januari 2017 kwam precies hetzelfde probleem weer naar voren, dus ik weer naar MediaMarkt, weer een reparatie. De telefoon deed het weer, maar nee hoor een maand later weer hetzelfde probleem en weer een reparatie. Nu, in september 2017, doet hetzelfde probleem zich voor. Dit keer ging ik weer naar MediaMarkt voor een andere oplossing dan reparatie, maar dat was volgens hun onmogelijk. Hij werd weer opgestuurd.
Ik bezit de telefoon nu ruim een jaar en ben de telefoon daarvan 4,5 maand kwijt geweest.
Het vertrouwen in deze gsm ben ik volledig kwijt. Daarnaast ben ik vaak telefoonloos. Ik wil, dat MediaMarkt het aankoopbedrag t.h.v. €239,00 aan mij terug geeft, zodat ik een andere gsm kan aanschaffen.

Volgens consuwijzer blijft MediaMarkt hierbij in gebreken.

Is uw product buiten uw schuld kapot gegaan? Dan moet de verkoper het gebrek gratis binnen een bepaalde tijd en zonder ernstige overlast voor u oplossen. In de wet staat niet precies hoe vaak de verkoper hetzelfde product mag repareren of vervangen. Dit kan namelijk afhangen van omstandigheden, zoals:

het soort product
hoeveel overlast u hebt; is dat beperkt, bijvoorbeeld door een leenproduct?
De verkoper moet er met de reparatie of vervanging in ieder geval ook voor zorgen dat u het product weer goed kunt gebruiken. Lukt dit niet meteen en is het product na een tijd weer kapot? Dan kan het redelijk zijn dat u de verkoper nog een keer de kans geeft om het product te repareren of te vervangen.

Lukt het ook dan niet om een goede oplossing te bieden? En heeft de verkoper alleen nog maar geprobeerd uw product te repareren? Dan kunt u eventueel een nieuw product eisen, maar u mag ook de overeenkomst ontbinden. Heeft de verkoper het product ook al een keer vervangen? Dan kunt u ook de overeenkomst ontbinden. Ontbinding van de overeenkomst betekent dat u de overeenkomst ongedaan maakt. De verkoper krijgt het product terug en u hebt recht op uw geld terug. U kunt hiervoor onze voorbeeldbrief gebruiken.

Bron: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoe-vaak-mag-verkoper-repareren-vervangen-voordat-ik-geld-terug-mag-vragen

De oplossing

Ik wil mijn volledige aankoopbedrag van de gsm terug.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

7 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor het melden van uw klacht.

    Wij vinden het vervelend te vernemen dat uw Samsung Galaxy A3 niet naar behoren werkt. Wij hebben uw klacht doorgezet naar de MediaMarkt Heerlen en hen verzocht contact met u op te nemen om uw klacht inhoudelijk te bespreken en indien mogelijk een oplossing aan te bieden.

    Hopende u hiermee voor nu voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. K. Saini
    MediaMarkt Nederland






  2. Auteur
    Evian Gehlen
    Datum
    Daar ben ik al 4 keer geweest maar ze wisten geen andere oplossing dan weer een reparatie, maar ik wil die kapotte telefoon niet meer. Daar hadden ze geen oplossing voor.

    Groeten Evian
  3. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw reactie.

    Aangezien u de aankoop in een winkel heeft gedaan, moeten wij uw klacht eerst bespreken met de klantenservice van de vestiging waar de aankoop is gedaan. Zij zullen uw klacht dan nogmaals beoordelen en u indien mogelijk van een oplossing voorzien.

    Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. K. Saini
    MediaMarkt Nederland
  4. Auteur
    Evian Gehlen
    Datum
    Hallo Mediamarkt,

    Ik heb nog geen reactie van MediaMarkt Heerlen ontvangen. Hoe lang duurt dit nog?

    Mvg Evian
  5. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw reactie.

    Wij vinden het vervelend te vernemen dat MediaMarkt Heerlen nog geen contact met u heeft opgenomen. Wij hebben uw klacht nogmaals doorgezet naar de klantenservice van de vestiging en hen verzocht contact met u op te nemen om deze inhoudelijk te bespreken en indien mogelijk een oplossing aan te bieden.

    Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. K. Saini
    MediaMarkt Nederland
  6. Auteur
    Evian Gehlen
    Datum
    Ik ga vandaag wel even langs ;)
  7. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte mevrouw,

    Bedankt voor uw reactie.

    Wij hebben inmiddels van MediaMarkt Heerlen vernomen dat u gisteren langs bent geweest in de vestiging. De klantenservice heeft u een leentoestel aangeboden, welke u heeft geaccepteerd. Daarnaast heeft de klantenservice met u de afspraak gemaakt dat zij u op de hoogte zullen houden over de reparatie van uw toestel. Wij hopen dat de problemen aan uw toestel snel worden verholpen.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. K. Saini
    MediaMarkt Nederland

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen