Klacht Media Markt: thuiskopieheffing

Hildo

Bij het afrekenen van een samsung galaxy tab 3 8'' werd ik opeens geconfronteerd met een extra bedrag van 6 euro thuiskopieheffing. Ik gaf aan dat ik dat niet wilde betalen omdat de thuiskopieheffing in de schapprijs hoort te zitten. Media Markt gaf aan dat dat volgens hen wel mocht.

Ik ben speciaal voor de tablet teruggekomen omdat deze zo scherp geprijsd was maar op deze manier wordt ik natuurlijk niet blij. Vervolgens zei een medewerker dat het beleid was. Terwijl er nog geen twee meter verder een andere samsung tablet staat inclusief thuiskopieheffing. Over beleid gesproken. Daarna gaf hij nog aan dat het eigenlijk een foutje was.
Bij mij is het inmiddels een principekwestie geworden, volgens de wet mag dit niet.
(http://wetten.overheid.nl/BWBR0005289/Boek6/Titel3/Afdeling3A/Artikel193e/geldigheidsdatum_30-08-2014)
Mediamarkt had de tablet voor die prijs moeten verkopen waarvoor hij vermeld stond in het schap. Dat wilde ze niet dus ben ik kwaad weggegaan. Ik blijf het bijzonder vinden dat Media Markt zijn fout niet toegeeft en dat het beleid in strijd is met de wet.

Een waardebon van de Mediamarkt. Ik ben voor niks teruggekomen en dat had ik niet gedaan als ik op de hoogte was van de juiste prijs. Misleiding vind ik wel een zwaar woord maar ik weet niet hoe ik dit anders moet bestempelen.

Media Markt
    Beste meneer/mevrouw,Bedankt voor uw klacht.Graag vernemen wij van u in welke vestiging u deze aankoop heeft gedaan.Bij voorbaat dank.Met vriendelijke groet,
    Mw. I. Simons
    Klantenservice Media Markt Nederland
    Vestiging Ede
    Media Markt
    Beste meneer/mevrouw,Bedankt voor uw bericht.Nadat wij hebben vernomen in welke vestiging u uw aankoop heeft gedaan hebben wij uw klacht direct doorgenomen met de service afdeling van Media Markt Ede.Media Markt Ede zal inhoudelijk op uw klacht ingaan en zal op korte termijn contact met u opnemen.Mocht u verder vragen of opmerkingen hebben dan vernemen wij graag van u.Met vriendelijke groet,
    Mw. I. Simons
    Klantenservice Media Markt Nederland
    Hildo
    Nou ja, ik ben dus teruggebeld door een manager van de Mediamarkt. Thuiskopieheffing niet vermelden was niet het beleid, het was allemaal de schuld van de medewerker en er werd beterschap beloofd. Nou ben ik zojuist wezen kijken en wat denk je? Nog steeds bonnetjes met en bonnetjes zonder thuiskopieheffing dus let op als je wat bij de MM koopt. Ik hoop dat de consumentenautoriteit ook meeleest want zoals eerder gezegd mag dit helemaal niet. MM ik ben toch niet gek!!

Hildo

Ook een klacht indienen over Media Markt?