Klacht Media Markt: TV is defect binnen te verwachten economische levensduur en wordt niet met coulance gerepareerd

FS

Ik heb in 2015 een televisie gekocht bij Mediamarkt in Son en Breugel. De televisie heeft de afgelopen jaren naar tevredenheid gefunctioneerd, maar is onlangs helaas defect gegaan. Alle HDMI-poorten zijn defect. Nu ben ik bij Mediamarkt in Son en Breugel geweest om te informeren wat te doen. Daar werd me medegedeeld dat de te verwachten levensduur slechts 6 jaar was. Vind ik voor een dure televisie als erg weinig, maar de mijne is nog niet eens 6 jaar oud. Nu dien ik bij een reparatie wel een bedrag van € 386,16 af te rekenen. Daar kan ik me absoluut niet in vinden. Ik begrijp dat ik buiten de garantie periode wellicht een kleine bijdrage zou moeten leveren, maar een bijdrage die meer dan eenderde van de nieuwprijs vertegenwoordigd is absoluut buitenproportioneel.

Ik zou graag zien dat de televisie gerepareerd wordt en dat de door mij bij te dragen fee niet meer dan 5% van de aankoopwaarde (975 euro) bedraagt.

Ook een klacht indienen over Media Markt?