Klacht Media Markt: TV niet omgeruild terwijl de klacht binnen 10 dagen geconstateerd is.

Arennl

Nieuwste Samsung UHD tv gekocht. Hij maakt " klik " geluiden terwijl je niet aan de afstandsbediening zit. Verder gaat het volume vanzelf omlaag terwijl je zit te kijken. Ben naar de winkel geweest in Rotterdam Groene Hilledijk, werd eerst netjes te woord gestaan maar daarna zeer arrogant behandeld door de vloermanager. Hij was overtuigd dat het klachten met de afstandsbediening te maken moet hebben. Zelf was ik niet overtuigd , maar hiermee moest ik het doen en anders niks. Op de bon staat binnen 14 dagen ruilen, maar de manager zegt " alleen als de verpakking ongeopend is ". Mijn vraag , maar ongeopend kun je toch niet testen? Deze vraag werd niet beantwoord.

Omruiling, want inmiddels gaat de tv zelf uit, ook met de nieuwe afstandsbediening !!!

Media Markt
    Geachte heer,

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Vervelend te vernemen dat uw televisie niet naar behoren functioneerde. Excuses voor het ongemak.

Media Markt Rotterdam Beijerlandselaan heeft contact met u en Samsung gehad en de klacht met u doorgenomen. Samsung heeft telefonisch contact en met u een aantal stappen doorgenomen wat de klacht naar verluid heeft verholpen.

Graag zien wij uw reactie tegemoet over de afhandeling van uw klacht.

Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland
    Arennl
    Dit is typisch een voorbeeld van niet lezen voordat je met een antwoord komt. Mijn klacht was en is nog steeds dat ik niet wenste om een tv van €1600,- te laten maken, maar dat ik mijn recht van ruilen juist wil toe passen, maar deze recht is mijn door Media Markt ontnomen. Niet alle klachten zijn opgelost en nu heb ik te maken met de beeld dat van donker naar lichtere/heldere scherm gaat en andersom. HDMI 1 kanaal wordt ook na het herkennen weer uitgezet. Graag een oplossing!Zeer ontevreden
    Media Markt
    Geachte heer,

Bedankt voor uw reactie.

Graag geef ik u enige toelichting over het retourneren van een product.

Bij elke consumenten aankoop in een winkel stelt de wet; koop is koop. Zodra u een product heeft afgerekend is het product wettelijk van u.
    Om de consument in de gelegenheid te stellen een product te retourneren hebben (de meeste) winkeliers een algemene voorwaarden opgesteld met een retour/omruil voorwaarde. Deze voorwaarden zijn niet verplicht en de winkelier mag zelf de uitzonderingen en regels bepalen.
    Het is raadzaam van te voren de algemene voorwaarden van de winkelier door te nemen wanneer u niet met zekerheid weet of het product wat u koopt het juiste is.

Media Markt heeft in het gedeelte retour/omruil in de algemene voorwaarden opgenomen dat het product ongeopend, compleet en onbeschadigd in de originele verpakking dient te zijn. Dit met als reden het product vaak niet meer als nieuw verkocht kan worden.

U kunt de gehele algemene voorwaarden teruglezen via onderstaande link. Artikel 11 heeft betrekking op retour en ruil.

Van Samsung hebben wij vernomen dat uw televisie naar behoren functioneert, waardoor door omruil niet mogelijk is.

Gezien u alsnog klachten ondervindt hebben wij Media Markt Beijerlandselaan verzocht contact met u op te nemen om deze kwestie met u door te nemen.

Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland
    Arennl
    De klacht is nu opgelost, maar mijn uiteindelijke klacht is niet opgelost maar slechts voorwaarden werden nogmaals genoemd. Hoe kun je een klacht over een product als deze ongeopend is ?Daarom krijgt Media Markt van mij min 10 . Mij zijn zij zeker kwijt als klant. Ik verwacht ook niet dat ze hier mee iets gaan doen ,omdat de geld toch binnen is .

Arennl

Ook een klacht indienen over Media Markt?