Klacht Media Markt: Verdrietig/boos: order geannuleerd, maar abonnement loopt door?

# 319762
Thijs123

9 juli bij mediamarkt een abonnement icm toestel afgesloten. Dit betrof een maandelijks opzegbaar abonnement (zoals ook staat in mijn bevestigingsmail etc).

Tele2 geeft aan dat mediamarkt de looptijd van het abonnement het verkeerd heeft doorgevoerd, aangezien bij hen bekend is dat het contract 24 maanden loopt.

Uiteindelijk na heel veel over en weer gebel/gemail tot de pragmatische oplossing gekomen dat mediamarkt mijn order annuleert. Dat was geen probleem ivm wet koop op afstand. Tevens was het toestel en de simkaart nog niet geleverd.

Paar dagen later krijg ik van mediamarkt het geld terug dat ik voor het toestel bij heb betaald.

Tot hier leek alles eindelijk na veel moeite te zijn opgelost, echter is niets minder waar.

Er wordt in ene geld door Tele2 afgeschreven voor het nummer dat hoort bij het toestel met abonnement dat geannuleerd is. Dit kan toch niet de bedoeling zijn, dus direct naar Tele2 gebeld. Blijkt dat het bij hen niet bekend is dat de order geannuleerd is. Zij zijn in de veronderstelling dat ik het toestel met abonnement heb ontvangen van mediamarkt.

Situatie uitgelegd, maar Tele2 geeft aan niets te kunnen doen. Zij geven aan dat mediamarkt met hen contact op moet nemen, zodat het bedrag gecrediteerd kan worden en het abonnement beëindigd kan worden.

Toen gelijk mediamarkt gebeld. Zij geven aan dat ik Tele2 moet bellen. Kortom: ik word van het kastje naar de muur gestuurd.

Dat mediamarkt aan Tele2 direct doorgeeft dat de order binnen de zichttermijn geannuleerd is (zoals ook in mijn mails van toentertijd staat).

Een compensatie lijkt mij ook wel op zijn plek, door alle stress en tijd die ik in dit alles heb moeten steken.

Geachte meneer, mevrouw,

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Onze excuses voor het feit dat ondanks de door ons doorgevoerde annulering Tele2 rekeningen incasseert onder vermelding behorende bij dit abonnement.

Inmiddels hebben wij uw klacht in behandeling genomen en nemen wij hierover contact op met Tele2.
    Naar aanleiding van dit contact zullen wij u informeren over de oplossing.

Hopende u hiermee voor nu voldoende geinformeerd te hebben.

MediaMarkt Nederland
    Gun v
    Thijs123
    Tot mijn ongenoegen heb ik nog steeds geen terugkoppeling mogen ontvangen. Ontzettend frustrerend dit!
    Geachte meneer,

Bedankt voor uw bericht.

De navraag met betrekking tot het geannuleerde abonnement bij Tele2 is nog in behandeling, zodra wij hier een reactie op ontvangen zullen wij u hierover informeren.

Hopende u hiermee van dienst te zijn.

MediaMarkt Nederland
    Beste mevrouw Meijer,

Momenteel zijn we weer een tijd verder. Kunt u aangeven wat de huidige stand van zaken is?

Groet,

Thijs
    Thijs123
    Bijna 10 dagen geleden hebben wij voor het laatst contact gehad. Het was een prettig telefoongesprek waarin u aangaf mij om de dag op de hoogte te houden. Echter heb ik in de afgelopen 1,5 week niets meer vernomen.

Wat zijn de huidige stand van zaken? Ik heb namelijk nog geen geld terug op mijn bankrekening, terwijl er 1 factuur wel was afgeschreven.
    Geachte meneer, mevrouw,

Bedankt voor uw reactie.

Wij hebben inmiddels bericht ontvangen vanuit Tele2 en u hierover zojuist per mail geinformeerd.

Wij hopen uw klacht hiermee naar tevredenheid te hebben afgehandeld. Mochten wij u nog ergens mee van dienst kunnen zijn vernemen wij dit graag.

MediaMarkt Nederland.

Ook een klacht indienen over Media Markt?