Klacht Media Markt: Verkeerd advies

Danique

Ik ben twee jaar terug naar de Mediamarkt in Breda (woonboulevard) geweest om een MacBook te kopen. Ik twijfelde tussen een Air of een Pro. Ik vroeg advies aan een medewerker die verantwoordelijk is voor Apple. Ik legde uit dat ik voor mijn studie veel adobe programma's zoals Photoshop moest gaan gebruiken, omdat ik dus genoeg geheugen en snelheid wilde vroeg ik of dit kon met een Air, of dat ik beter een Pro kon nemen. Ik zit nu in het tweede jaar, de Adobe programma's staan op mijn MacBook en andere bestanden op een externe harde schijf omdat mijn geheugen vol is. Alleen de bestanden die ik op dat moment gebruik staan op mijn laptop, waarbij hij dus constant aangeeft dat het opstart geheugen vol is en meldingen in programma's als 'kan niet kopiëren en plakken, opstart geheugen vol.' Daarnaast is hij erg langzaam. Ik kan nu een paar honderd euro terug krijgen als ik hem inlever en zou dan ruim 1000 euro bij moeten betalen voor een Pro door verkeerd advies...

Ik wil een MacBook Pro met en alleen het verschil tussen de Air en de Pro betalen.

Media Markt
    Beste mevrouw de Jong, Hartelijk dank voor het melden van uw klacht. Erg vervelend te vernemen dat u ontevreden bent over het aangekochte product.
    Wanneer het product niet de eigenschappen bezit die u hiervan verwacht dient u dit binnen een redelijke termijn te melden. Gezien u uw ontevredenheid 2 jaar na aankoop meldt, zien wij dit niet als redelijke termijn voor het melden van uw klacht. Inmiddels hebben wij contact opgenomen met Media Markt Breda en gevraagd telefonisch contact met u op te nemen om samen met u te kijken hoe dit probleem eventueel toch nog opgelost kan worden. Met vriendelijke groet,
    Mw. C.Vervoort
    Danique
    In dat geval wacht ik op het telefoontje van Mediamarkt Breda. Ik begrijp dat twee jaar lang is, maar ik gebruik sinds september actief de programma's van adobe; photoshop, illustrator en indesign. Wanneer mij wordt verteld dat een Air dit makkelijk aan kan vind ik het niet redelijk dat hij dat binnen twee jaar al niet meer kan. Zeker gezien het feit dat ik dit nu pas 5 maanden actief gebruik. Ik neem aan dat de levensduur van een MacBook wel langer is als twee jaar..

Ook een klacht indienen over Media Markt?