Klacht Media Markt: Vervanging ondeugdelijk product na onrechtmatige garantietermijn

Geachte dames/heren,

Op 28 augustus 2015 kocht ik bij u een Apple Macbook Air 13 Inch waarop u garantie hebt verleend. Helaas voldoet het product niet aan de verwachtingen die ik daarvan op grond van relevante jurisprudentie en wet-en regelgeving, mag hebben. Doormiddel van deze klacht vraag ik u om een oplossing van onderstaand probleem.

Medio 6 oktober 2017 vertoonde het product het eerste gebrek, namelijk een defecte wifikaart. Hierop heb ik gelijk Apple geïnformeerd. Na een door hen verricht onderzoek bleek dat het moederboard ook defect was. Gezien het matige- en zorgvuldige gebruik van het product ben ik van mening dat deze problemen binnen een tijdsbestek van 2 jaar en 1,5 maand niet hadden mogen ontstaan. Mede gezien de aanschafprijs van -maar liefst- €1100,-.

In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is een wettelijke garantietermijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het gekochte product ‘deugdelijk’ moet zijn. Van een volwaardig Apple product(A-merk) met een nieuwprijs van €1100,- mag worden verwacht dat deze langer meegaat dan de schamele garantietermijn van twee jaren. Dit principe ligt in lijn met hetgeen bepaald in artikel 17 van het Zevende boek van het Burgerlijk Wetboek, ookwel bekend als het conformiteitsvereiste. Bovendien heeft de consument conform artikel 7:6 jo 7:6a Burgerlijk Wetboek altijd recht op de wettelijke garantie van +2 jaren ongeacht hetgeen in de fabrieks-of verkopersgarantie staat beschreven.

Ik zou graag zien dat mijn Apple Macbook Air wordt hersteld of er een compensatiebedrag wordt geboden terwaarde van de eerder genoemde reparatiekosten.

Media Markt

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat uw Apple Macbook Air niet naar behoren werkt. Graag vernemen middels een reactie op dit bericht in welke vestiging u de aankoop heeft gedaan. Tot slot willen wij ook graag weten of u al eerder uw Macbook ter reparatie heeft aangeboden in één van de MediaMarkt vestigingen.

In afwachting van uw reactie.

Geachte mevrouw Saini,

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb mijn macbook destijds gekocht bij het filiaal buikslotermeerplein(Amsterdam-Noord). Tevens heb ik mijn macbook niet eerder aangeboden ter reparatie.

Alvast bedankt,

RM Molenaar

Bedankt voor uw reactie.

Wij hebben uw klacht doorgezet naar MediaMarkt Amsterdam Centrum en hebben hen verzocht contact met u op te nemen om uw klacht inhoudelijk te bespreken en indien mogelijk een oplossing aan te bieden.

Hopende u hiermee voor nu voldoende te hebben geïnformeerd.

Media Markt

Terugkomend op uw klacht.

Wij hebben zojuist contact gehad met de klantenservice van MediaMarkt Amsterdam Centrum en zij hebben ons aangegeven dat zij u graag willen helpen. Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn moet u uw Macbook Air ter reparatie aan bieden in de vestiging. Zodra uw laptop is opgestuurd, kan er gekeken worden wat zij voor u kunnen betekenen. U kunt elk moment langs de vestiging gaan om uw laptop ter reparatie aan te bieden.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Beste mevrouw Saini,

Ik heb tot nu toe nog steeds geen antwoord op mijn vraag, uw antwoord blijft op de oppervlakte. Ik wil graag gratis(herstel) van mijn Macbook gezien het bovenstaande. Kunt u mij garanderen dat als ik daadwerkelijk in Amsterdam sta, ik niet weer van het kastje naar de muur wordt gestuurd? Dit zou ik namelijk heel vervelend vinden.

Mvg
    RMM

Ook een klacht indienen over Media Markt?