Klacht Media Markt: Voor 23:59 besteld, mogelijk 3 weken later in huis!

Klachtnummer
# 297688
Gebruiker
RickC
Datum
7 reacties

Details

De klacht

Op 05.03.2018 een Samsung Galaxy s8+ besteld in een Actie. Op het moment van bestellen stond er dat als je voor 23:59 bestelde het de volgende dag geleverd zou worden. Drie dagen later was er nog niets geleverd en heb ik de klantenservice hiervan op de hoogte gebracht.

Tot op heden 22.03.2018 nog geen product ontvangen, terwijl er de hele vorige week wederom aangegeven stond dat als je voor 23:59 bestelde het de volgende dag geleverd zou worden.

In de tussentijd heb ik de klantenservice flink bezig gehouden en tot nu toe is mij het volgende allemaal verteld:
- een dame me weten dat het op voorraad was en aan de vervoerder was doorgegeven voor verzending.
- een heer liet me weten dat het niet op voorraad is en dat het 13-03-2018 weer binnen zou komen, dan zou ik het 15-03-2018 uiterlijk hebben.
- een dame me weten dat het niet op voorraad was en dat ze niet kon zien wanneer het binnen zou komen en ze had geen idee hoe de andere medewerkers wel gedetailleerde info konden geven.
- via de email is met laten weten dat het in de loop van week 11 binnen zou komen en geleverd zou worden, dit is niet gebeurd.
- een dame liet me weten dat er iets mis was gegaan met bestellingen en dat het een en ander was geannuleerd wat niet had mogen gebeuren, ze zou er achteraan gaan.
- vandaag werd me verteld dat het in week 13 binnen zou moeten komen.

Ik ben er een beetje klaar mee. Hoe kan het zijn dat heel vorige week het artikel als voorradig op de website staat en nu pas in week 13 aan mij geleverd gaat worden.Ik heb al aangeboden het artikel zelf te gaan halen in een winkel, maar dit kan niet - zijn aparte bedrijven. De klantenservice wil me niet doorverbinden naar een manager en de email blijft strooien met "we verwachten dat het...geleverd wordt" en "zodra het verzonden is sturen we een bericht".

Wanneer (datum) krijg ik mijn product geleverd?

De oplossing

- Duidelijke leveringsdatum.
- Tegemoetkoming voor het ongemak en bedrog door Mediamarkt.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

7 reacties

  1. Auteur
    RickC
    Datum
    Gisteren de klantenservice gebeld - mij werd verteld dat het product in het sorteerproces zat en hoogstwaarschijnlijk vandaag geleverd zou worden. Ik heb echter geen verzendbevestiging ontvangen. Wederom een email gestuurd naar de klantenservice, vanavond ga ik weer bellen.

    Ik zou graag willen dat de klacht besproken wordt binnen deze website.
  2. Auteur
    RickC
    Datum
    Product gisteren ontvangen. Officiele klachtafhandeling gevraagd via de email met oorzaakanalyse en vraag hoe ze dit in het vervolg beter gaan doen.

    Antwoord zal ik hieronder laten weten.
  3. Auteur
    RickC
    Datum
    Klacht:
    Beste Mediamarkt,

    Bestelling is ontvangen. Na 19 dagen, veel mailen en bellen.

    Ik wil hierover een officiële klacht indienen voor klantbedrog. Ik wil graag dat jullie antwoord geven op de volgende vragen:

    Waarom staat een product als voor 23:59 besteld, morgen in huis als jullie die belofte ruimschoots niet waar kunnen maken? Dit is gewoon bedrog om met concurrenten zoals Coolblue te kunnen concurreren die dit wel waar kunnen maken,

    Hoe kan het zijn dat terwijl ik wacht het product (Galaxy S8+ midnight black) meerdere keren weer als op voorraad op de website verschijnt en ik er daarna toch nog een aantal dagen/meer dan een week op heb moeten wachten?

    Waarom wordt er door de klantenservice niet eenzijdig hetzelfde antwoord gegeven? Een overzicht van dingen die mij verteld zijn:
    - een dame me weten in week 10 weten dat het op voorraad was en aan de vervoerder was doorgegeven voor verzending.
    - een heer liet me weten dat het niet op voorraad is en dat het 13-03-2018 weer binnen zou komen, dan zou ik het 15-03-2018 uiterlijk hebben.
    - een dame me weten dat het niet op voorraad was en dat ze niet kon zien wanneer het binnen zou komen en ze had geen idee hoe de andere medewerkers wel gedetailleerde info konden geven.
    - via de email is met laten weten dat het in de loop van week 11 binnen zou komen en geleverd zou worden, dit is niet gebeurd.
    - een dame liet me weten dat er iets mis was gegaan met bestellingen en dat het een en ander was geannuleerd wat niet had mogen gebeuren, ze zou er achteraan gaan.
    - vandaag werd me verteld dat het in week 13 binnen zou moeten komen.

    Graag wil ik van jullie weten of ik in aanmerking kom voor een tegemoetkoming voor de slechte service en ik zou graag weten hoe jullie het in de toekomst beter willen gaan doen. Vooral het klantbedrog m.b.t. leveringstijd valt me erg slecht en vanaf nu zal ik niet meer gebruikmaken van de Media markt webshop.

    Deze klacht + antwoord worden gepost op klachtenkompas.nl zodat het voor de rest van Nederland ook duidelijk hoe jullie klachten afhandelen.

    Mvg,

    Rick Claessens
  4. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte meneer, mevrouw,

    Bedankt voor het melden van uw klacht.

    Graag zouden wij de klacht inhoudelijk met u willen bespreken. Wij zullen daarom zo snel mogelijk contact met u opnemen.

    Hopende u hiermee voor nu voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,

    A. van Swieten
    MediaMarkt Nederland
  5. Auteur
    RickC
    Datum
    Dag A. Van Swieten,

    Ik heb al contact met jullie klantenservice, maar toch bedankt voor het plaatsen van een automatische reactie om te doen alsof jullie de klachten oplossen.

    1e reactie op mijn klacht door de klantenservice:
    Beste Rick Claessens,

    Fijn om te horen dat jouw telefoon nu dan eindelijk in jouw bezit is, dat doet me goed, en jou gelukkig ook. De manier waarop jouw zending is verlopen, is echter niet zoals wij beide gewild hadden.

    Wij hebben enorm veel problemen gehad met het leveren van dit toestel, niet alleen jouw bestelling, maar ook andere klanten hebben een langere periode moeten wachten tot dit product op voorraad kwam.

    Een langere periode hebben wij zelf ook zonder duidelijkheid gezeten, wat betreft nieuwe voorraad. Wij hebben jou nooit met opzet verkeerd willen informeren, gezien het feit dat dit geen toegevoegde waarde is voor ons beide.

    Wel ga ik mijn uiterste best doen om te kijken wat ik voor jou kan betekenen qua compensatie voor de ongemakken die jij hier door ervaren hebt. Uiteraard ben je altijd vrij om jouw klacht openbaar te plaatsen, dit is volledig aan jezelf.

    Je krijgt van mij nog een terugkoppeling over een mogelijke coulance.

    Heb je verder nog vragen? Ik help je graag!

    Met vriendelijke groet,

    Sebastiaan
  6. Auteur
    RickC
    Datum
    Reactie van mij op de 1e reactie hierboven:
    Beste Sebastiaan,

    Bedankt voor de reactie, ik mis echter een deel corrective actions:

    - Hoe gaat Mediamarkt zorgen dat er geen onware informatie rond voorraad op de website staat? Want op voorraad is zoals gezien helemaal niet op voorraad op dit moment.
    - Hoe gaat Mediamarkt de klantenservice beter samen laten werken en niet 5 verschillende antwoorden laten geven?

    Ik kijk uit naar een bericht omtrent een coulance/schadevergoeding. Ook mocht dit niet het geval zijn, dan is het in ieder geval duidelijk voor bezoekers van klantenkompas.nl.

    Mvg,
    Rick Claessens
  7. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte meneer, mevrouw,

    Bedankt voor uw reactie.

    Inmiddels hebben wij telefonisch contact met u opgenomen om de klacht met u te bespreken. Zoals aangegeven waarderen wij de door u gegeven feedback.

    Graag vernemen wij of de klacht naar tevredenheid is opgelost.

    Met vriendelijke groet,

    A. van Swieten
    MediaMarkt Nederland

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen