Klacht Media Markt: Vreemde voorwaarde om een I-phone te laten repareren.

Wordhierzomoevan!

Mijn zoon heeft in september 2018 een I-phone 5SE gekocht bij Mediamarkt. Begin februari laadde het toestel niet meer op. Dit lag aan de poort van de I-phone. Omdat er nog garantie op zat naar de Mediamarkt gegaan.
Daar werd verteld dat het toestel alleen ter reparatie kon worden opgestuurd als de functie 'zoek mijn I-phone' werd uitgeschakeld. En dat lukt dus niet als je mobiel leeg is en niet meer kan worden opgeladen!!!! We bieden hem juist daarvoor ter reparatie aan!
We hebben het toestel dus maar weer mee genomen en naar een andere winkel gebracht waar de functie 'zoek mijn I-phone' niet uitgeschakeld hoefde te worden: binnen een uur was de I-phone (kosteloos) gerepareerd.

Een dag later hoorde ik van mijn buurman dat het helemaal niet nodig is om 'zoek mijn I-phone' uit te schakelen om het ding te kunnen repareren! Vreemd!!!!

Kan de mediamarkt weigeren om een toestel ter reparatie op te sturen als de functie 'zoek mijn I-phone' niet is uitgeschakeld, terwijl die functie niet nodig is om het te kunnen repareren? Wat maakt dat zij dit eisen? Als het andere bedrijf niet zo vriendelijk was geweest om het toestel kosteloos te repareren, had mijn zoon onnodige kosten moeten maken, terwijl zijn mobiel gewoon onder de garantie viel.

Ook een klacht indienen over Media Markt?