Opgelost door Media Markt: Waarom Mediamarkt het woord klanterservice niet mag gebruiken

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 178833
Gebruiker
Koosouwehand
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Schoonmoeder van 85 had nieuwe koel/vriescombinatie en vrieskast nodig. Maandag 25/7 besteld. Voor 22.00 uur en op voorraad, dus website belooft: volgende werkdag in huis. Mijn vrouw heeft 26/7 vrij genomen om te helpen bij de ontvangst. Wordt maar 1 apparaat geleverd. Bellen en lang wachten. We weten niet waar het 2e apparaat is en wanneer dat wordt bezorgd. Waarschijnlijk de 27e. Niet dus. Met veel moeite te weten gekomen dat deel 2 de 28e wordt bezorgd. Veel wachten op de zogenaamde klantenservice, geen antwoorden en ook nog belazerde wachtmuziek. Zeker als je meer dan een half uur wacht. Geen enkele poging om begrip te tonen dat 2 keer vrij nemen voor 1 bestelling heel vervelend is. Ook niet gezocht naar een oplossing of een (kleine) compensatie. Mediamarkt komt beloften niet na. En de klantenservice kan beter betiteld worden als omzetsukkels aan het lijntje houden. Dit gedrag helpt wel om deze omzetsukkel naar de concurrent te laten gaan.

De oplossing

Zelf bedenken dat als een deel van 1 bestelling niet kan worden geleverd in overleg met de klant moet worden bepaald of deellevering gewenst is c.q. kan. Klant als klant behandelen en begrip tonen. Kleine compensatie voor onnodige tweede vrije dag mijn vrouw en stress bij een dame 85 zou wel op zijn plaats zijn. Naast excuses.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

6 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer,

    Bedankt voor het melden van uw klacht.

    Wij vinden het vervelend te vernemen dat de koelkast en de vrieskast op verschillende dagen geleverd zijn. Wij hebben getracht u telefonisch te bereiken om de klacht te bespreken, echter zonder succes. Graag vernemen wij van u wanneer u telefonisch bereikbaar bent om de klacht te bespreken.

    In afwachting van uw reactie.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    Media Markt Nederland
  2. Auteur
    Koosouwehand
    Datum
    Buiten enkele momenten dat ik in verband met werk de telefoon echt niet kan opnemen, ben ik normaal gesproken van 's morgens vroeg tot rond 10 uur 's avonds wel te bereiken. Poging klaarblijkelijk net op zo'n moment geweest. Maar een voicemail inspreken is ook een optie. Hopelijk lukt het alsnog om de klacht te bespreken.
  3. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer,

    Bedankt voor uw reactie.

    Zoals telefonisch besproken vinden wij het erg vervelend hoe de verloop van uw bestelling is gegaan. Wij gaan uitzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren en zullen er alles aan doen om er voor te zorgen dat de bestelling volgende keer niet gedeeltelijk geleverd wordt. Ook zullen wij uw contact met de klantenservice bekijken en hier een les uithalen.

    Wij hopen dat u tevreden bent over de afhandeling.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    Media Markt Nederland
  4. Auteur
    Koosouwehand
    Datum
    Telefoongesprek was zeer prettig. Vooral omdat werd onderkend dat de gesplitste levering niet had moeten gebeuren en niet heel klantgericht is. Wat ontbreekt in het voorstel en wel is besproken tijdens het telefoongesprek is een compensatie voor het ongemak in de vorm van een kadobon. Als die is ontvangen is de klacht naar tevredenheid afgewikkeld.
  5. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer,

    Bedankt voor uw reactie.

    De cadeaukaart is uiteraard onderweg. Deze ontvangt u binnen 2 weken.

    Indien u tevreden bent willen wij u vragen de klacht af te sluiten.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    Media Markt Nederland
  6. Auteur
    Koosouwehand
    Datum
    Behandeling was al prima, maar ik miste aanvankelijk de bevestiging van de compensatie. Die is nu wel gegeven en ik vertrouw op het nakomen daarvan.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Koosouwehand
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen