Klacht Media Markt: Wasmachine kapot binnen economische levensduur!

rkoper

Op 21-11-2014 kocht ik bij u een nieuwe [Wasmachine de Samsung Eco Bubble WF70F5ESP4W/EN]. Het product heeft niet de eigenschappen die ik ervan mag verwachten en vertoont de volgende tekortkomingen: sinds een aantal maanden stopt de machine tijdens een wasbeurt plotseling. Soms gaat hij van zelf verder na een aantal minuten, maar meestal moet ik hem dan op pauze zetten en dan weer op play drukken zodat hij verder gaat. Echter is het probleem nu zo erg geworden dat een wasbeurt van 90 minuten, gisteren 4 uur duurde! De wasmachine is hierdoor niet meer normaal te gebruiken.

Ik heb online gezocht wat dit probleem inhoud en hoe het veroorzaakt wordt. en er blijken veel meer mensen dit probleem te hebben. Veel mensen hebben een monteur laten komen en dan was de printplaat niet goed. Er zijn zoveel klachten dat het erop lijkt dat er een probleem is met de printplaat van deze machines. Er zijn ook mensen die al 2x een nieuwe printplaat hebben laten instaleren!

Ik heb hierover contact opgenomen met de klantenservice van mediamarkt.En die zeggen dat ik een monteur moet bellen en zelf de kosten moet voorschieten en dat ik dan wellicht maximaal 50% van de kosten vergoed kan krijgen. Maar ze kunnen geen enkele garantie geven! Deze wasmachine is net 4 jaar oud en de economische levensduur van een wasmachine is minimaal 8 jaar...

Volgens het Nederlands Burgerlijk Wetboek moet een product alle eigenschappen bezitten die voor normaal gebruik nodig zijn. Daarvan is in dit geval geen sprake. Ik hoefde er, gezien de prijs en de ouderdom, niet van uit te gaan dat dit probleem zou ontstaan. Nu dit toch het geval is, verzoek ik u tot reparatie of vervanging van de defecte onderdelen over te gaan. Omdat het vervangen van de printplaat niet een verlenging van de levensduur hoeft te betekenen maar hooguit het oprekken van de huidige levensduur van 4 jaar, hoef ik zelf geen bijdrage in de kosten te betalen.

Dat de machine gerepareerd of vervangen wordt zodat ik een wasmachine heb die nog minimaal 4 jaar mee gaat.

rkoper
    Ik zie net dat jullie een behoorlijke achterstand hebben in de klachtenafhandeling. Ik hoop dat dit wel snel opgepakt kan worden, want er wordt dagelijks gewassen en het probleem wordt steeds erger. Vandaag de hele dag bezig geweest met twee wassen. Het wordt steeds erger en als hij er helemaal mee uitscheid hebben we wel een probleem in een gezin met 3 kinderen!

Ik hoop dat jullie snel met een passende oplossing kunnen komen.

BVD

Raymond
    Media Markt

Excuses voor de vertraagde reactie, wij hebben de case in goede orde ontvangen.
    De case zal in behandeling genomen worden en u krijgt spoedig een inhoudelijke reactie.

M.Hoogendijk
    rkoper
    Hartelijk dank voor de reactie!

Ik hoop dat we snel duidelijkheid kunnen krijgen want vandaag hebben we nog helemaal geen was kunnen draaien omdat hij steeds vastloopt. De was begint zich hier nu op te stapelen...
    rkoper
    Ik ben wel gebeld door de mediamarkt, maar we zijn er nog niet uit. De discussie is nu of de reparatie de levensduur verlengt, waardoor ik zelf 60% van de reparatiekosten zou moeten betalen, omdat wordt uitgegaan van een economische levensduur van 6 jaar, terwijl levensgroot op de machine staat 10 JAAR GARANTIE OP DE MOTOR, dit is op zijn minst misleidend te noemen.

Ik ben niet van mening dat de reparatie de levensduur verlengt, of dat dit in ieder geval niet bewezen kan worden. Daarom ga ik alleen akkoord met een volledige vergoeding van de reparatiekosten.

Ik heb inmiddels een andere wasmachine via marktplaats gekocht (omdat met deze machine niet meer normaal gewassen kon worden). Hierdoor we nu wat meer tijd hebben om tot een oplossing te komen.

Ook een klacht indienen over Media Markt?