Klacht Media Markt: Willen koopontbinding voor herriemakend koelkast maar Mediamarkt & Samsung geven geen gehoor

Klachtnummer
# 689228
Gebruiker
Gebruiker1551356881
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Op 12 juli 2023 ontvingen we via Mediamarkt (MM) een Samsung koelkast. Op 14 juli belde ik Samsung (SS) dat de gloednieuwe koelkast niet naar behoren functioneerde door herrie en vriesvorming, dat dit niet acceptabel is en we een andere koelkast willen. En dat het haast had omdat we op 22 juli op vakantie gingen en door de bedenktermijn. SS kon niks voor ons betekenen omdat het bij MM was gekocht en zei dat ik contact moest opnemen met MM. Dat deed ik maar ook MM wilde niet tot koopontbinding overgaan. Enige wat MM ons wilde bieden was een evt. reparatie.
MM diende een reparatieverzoek in maar SS wilde dat niet en wilde dat we zelf het rubber van het vriesvak zouden omdraaien. Dat deden we en vriesprobleem werd daarmee opgelost (MM had het rubber foutief geplaatst) maar koelkast bleef herrie maken. Dus belde ik 17 juli weer naar MM dat we deze herrie koelkast niet wilden houden maar MM weigerde en diende weer reparatieverzoek in bij SS. Op 19 juli appte SS of ik video kon sturen zodat ze het geluid konden horen. Dat deed ik en ik ontving bericht dat ik een terugkoppeling zou ontvangen. Er kwam geen terugkoppeling. Op 20 juli namen we zelf contact op met SS, ook dat leidde tot niks en toen gingen we op vakantie.
Op 16 aug. belden we weer naar SS en zij zeiden dat binnen 2 dagen contact zou worden opgenomen over een reparatie maar dat gebeurde niet. Er kwam pas later algemeen bericht van de reparatiedienst (zonder telefoon#, zonder afspraak). Toen namen we zelf per mail contact op met de dienst, geen reactie. Dus belden we weer MM, uiteindelijk stuurde MM een installateur (geen reparateur!) naar ons huis op 23 aug. Deze constateerde dat de koelkast moest worden vervangen. Diezelfde dag belde ik MM weer dat wij koopontbinding wilden maar MM wilde hier wederom geen gehoor aangeven omdat, zo zeiden ze, dit binnen een maand na aankoop had gemoeten. Ongeloof hierover omdat we al direct na aankoop onze klacht hadden ingediend. Wel zei MM dat als Samsung’s reparatieservice niet binnen 2 dagen contact zou opnemen om afspraak in te plannen we tot koopontbinding konden overgaan. Dit bleek onzin want ik hoorde niks en koopontbinding bleek niet mogelijk. Op 28 aug. belde ik MM weer, op 4 & 13 sept. We lopen tegen een muur op, worden niet geholpen. Reparatiedienst heeft 2 keer 1 vaste (niet wijzigbare) datum voorgesteld, voor ons niet mogelijk en vervolgens horen we niks. We willen koopontbinding en worden van kastje naar de muur gestuurd door Mediamarkt en Samsung!

Gewenste oplossing

We willen per direct koopontbinding! We willen ons geld terugkrijgen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen