Klacht Media Markt: Xbox kapot binnen 2,5 jaar is normaal volgens Media markt dus geen garantie

RoelvG

Xbox van 2,5 jaar is kapot, leest geen discs meer. Ter reparatie aangeboden. Na 2 weken bericht dat het apparaat opgehaald kan worden. Bij aankomst in de winkel blijkt dat het apparaat niet is gemaakt. Volgens de verkoper is de levensduur van een Xbox slechts 2 jaar en wordt hij daarom niet gerepareerd. We kunnen daarom ook geen beroep doen op de wettelijke garantie. Hij geeft verder aan dat als we verlengde garantie hadden bijgekocht, dit wel mogelijk was geweest. Dit is natuurlijk heel vreemd. Dan zou de levensduur in 1 keer wel langer zijn? Een apparaat dat ruim 500 euro kost moet bij normaal gebruik uiteraard langer dat 2 jaar meegaan.

Kosteloze reparatie of tegen redelijke vergoeding binnen 1 week

Media Markt

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat uw Xbox niet naar behoren werkt. Wij hebben hierover contact opgenomen met MediaMarkt Den Bosch en hen verzocht contact met u op te nemen om deze inhoudelijk te bespreken en indien mogelijk een oplossing te bieden.

Hopende u hiermee voor nu voldoende geïnformeerd te hebben.

Media Markt

Terugkomend op uw klacht.

Wij hebben zojuist contact gehad met MediaMarkt Den Bosch. Zij hebben ons aangegeven dat de economische levensduur van een gamesconsole 24 maanden is. Uw apparaat is op dit moment 32 maanden oud en is daarom helaas niet meer te repareren.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

RoelvG
    Hallo,

Belachelijk dat zo'n duur apparaat na 2 jaar de prullenbak in kan. De technische levensduur lijkt mij echt langer te moeten zijn. De service afdeling in Den Bosch gaf ook asn dat bij een verlengde garantie het wel had gekund. Onze zoon die destijds de Xbox van zijn verjaardagscenten heeft gekocht begrijpt dit dan ook niet. Wat zijn de kosten voor het repareren van dit apparaat. Die vraag is afgelopen weken nog niet door jullie beantwoord.

Graag reactie en antwoord op mijn vraag.

Gr
    Roel
    Geachte heer,

Bedankt voor uw reactie.

Wij hebben zojuist contact gehad met MediaMarkt Den Bosch over de defecte Xbox van uw zoon. De Xbox is nauwkeurig gecontroleerd door de reparateur en helaas zijn ze tot de conclusie gekomen dat het apparaat niet meer te repareren valt. Aangezien u nu buiten de garantie en de economische levensduur valt kunnen wij de leverancier niet verantwoordelijk stellen voor uw apparaat. Het repareren van uw product is dus ook niet meer mogelijk.

Excuses voor het ongemak.

MediaMarkt Nederland

Ook een klacht indienen over Media Markt?