Klacht Medion: Gloednieuwe dure PC werkt niet; reparatie duurt weken

# 72038
Karen

- 3-7 Levering Medion pc. Door verkeerd bijgeleverd koppelstuk en niet goed afgedopte monitoruitgang, werkte de pc pas na 10 dagen. Nog later bleek dat de computer maar 5 minuten film kon afspelen, daarna beeld zwart.
- 26-7 Contact servicedesk. Volgens medewerker had ik de pc zelf helemaal moeten testen; nu waren de 14 dagen 'zicht' verstreken en ik kon pc alleen nog ter reparatie sturen: 15 werkdagen.
- 28-7 Klachtenbrief 1 met de vraag of het redelijk is dat een consument een pc zelf moet testen. Eis dat ik 11-8 een werkende pc zou hebben.
- 31-7 Reactie op klachtenbrief: de pc was onderweg naar reparatiedienst.
- 6-8 Bericht van reparatieservice dat pc binnen was; 15 werkdagen!
- 6-8 Contact servicedesk: de '15 werkdagen' gelden vanaf het moment dat zij de pc in behandeling nemen. Dus als zij de pc 2 maanden later in behandeling nemen, is reparatietijd 2 maanden + 15 werkdagen.
- Klachtenbrief 2 gestuurd (6-8). Aangedrongen op oplossing. Sindsdien niets gehoord.

Ik wil z.s.m. een werkende pc ontvangen. Over een week moet ik educatieve films klaar hebben voor start schooljaar. Gezien de omvang van de bestanden kan dit niet op mijn huidige pc. Ik heb Medion-pc uitsluitend met dat doel gekocht.
Ander optie: koop ongedaan maken, geld retour, zodat ik nieuwe pc kan kopen.

Medion
    De PC is omgeruild. Binnen 4 werkdagen zal de nieuwe PC afgeleverd worden.
    Karen
    Tja ... uiteraard niets binnen. Had ik ook niet verwacht. Vandaag maar weer gebeld. Er bleek toch iets niet goed gegaan te zijn; de medewerker gaat het uitzoeken en belt mij binnen 2 werkdagen terug. Wie durft de weddenschap aan? Gaat Medion mij terugbellen? Ik denk het niet. Wat een ongelofelijk bedrijf.
    Medion
    Klant gebeld, de vervangende pc is op 08-09-2014 klaargezet voor verzending en zal zsm worden afgeleverd.
    Karen
    Nieuwe pc geleverd. Eerste check wijst uit dat alles in orde is. Maar ja, dat dacht ik de eerste keer ook en toen kwamen de gebreken later aan het licht.
    Alleen het toetsenbord en mini-DVB-T-stick zaten er niet meer bij. Gelukkig heb ik alles gefotografeerd toen ik het in de retourzending stopte. Morgen dus maar weer bellen of ze de ontbrekende spullen willen nazenden.

Karen

Ook een klacht indienen over Medion?