Klacht Medion: Ik wil een nieuwe 2T HDD zonder gezeur!

HP

Medion wil een losse kapotte data 2T HDD niet in behandeling nemen, de gehele PC moet meegestuurd worden in zijn fabriekslevering. Want volgens Medions redenatie het zou een sw probleem kunnen zijn. Had Medion de klacht goed gelezen en of de factuur bestudeert dan konden zij zien dat de systeem sw W10 op de SSD staat, die nog goed functioneert. De kapotte data HDD heb ik overgezet in een andere PC met de zelfde klachten als in de oorspronkelijke PC. Diverse HDD testen heb ik uitgevoerd en screenshot aan Medion toegestuurd. Medion blijft volharden dat zij alleen een volledige PC in fabriekstoestand terug nemen en als ik de PC met geïnstalleerde sw terug zal sturen, dan zal de PC na reparatie ook weer in fabriekstoestand terugkomen. Dit levert mij enorm veel tijdverlies en dus extra schade op. Immers ik moet alle ingestelde sw verwijderen en bij terugkomst alles weer installeren. Dit terwijl op de kapotte HDD alleen data staat! Daarnaast is het voor de PC ook niet bevorderlijk om twee keer een transport te ondergaan, er zou nog meer stuk kunnen gaan. Tevens zijn de transportkosten voor een complete PC een stuk hoger,dan die voor een losse HDD. Als je daarna een klacht over deze slechte afhandeling wil indienen, kan dat ineens alleen per post en heeft Medion geen digitaal adres!

1) De onredelijke wens van Medion om een volledige PC met fabrieksinstellingen terug te sturen te laten vallen.
2) De 2T HDD voor garantie vervangen. De PC is in dec 2016 gekocht en pas geleverd in jan 2017! Dus duidelijk binnen de garantietermijn.
3) Met Euro's terugstorten die ik kwijt ben voor diverse keren naar de hotlijn te bellen die zij ook na meerdere keren langer dan 20 minuten bellen niet opnemen.Excuses aanbieden voor het zeer vertragende en ontmoedigd "probeer geen garantie te geven" beleid.

Medion
    Geachte heer Heins,

Het is helaas niet mogelijk om alleen de HDD binnen te laten komen en deze om te ruilen.
    We willen u graag een voucher sturen zodat u de PC kunt insturen.

U heeft natuurlijk nog gewoon garantie op uw pc. De garantie geld voor de hele pc en niet voor een los onderdeel.

Mocht u hier vragen over hebben dan wil ik u vragen om uw klacht door te laten zetten naar de afdeling CIT. Wij zullen uw klacht dan in behandeling nemen

met vriendelijke groet,

Medion Webcare

HP
Zoals u inmiddels op diverse sites kunt lezen heb ik mijn klacht al digitaal gedaan. Wanneer jullie geen garantie willen geven kun je dat beter op de site plaatsen in plaats van allerlei ontmoedigingsbeleid te voeren. Nogmaals de schijf bevat geen software alleen data, resetten van mijn SSD zal geen verandering brengen in het functioneren van de HDD. De HDD schijf geeft dezelfde problemen in meerdere PC's, daarmee is het SW issue uitgesloten. Het resetten van mijn SSD levert mij veel vertraging. Het opsturen van de PC stopt dat ik langere tijd niet kan werken, mogelijke schade aan PC en verhoogde transportkosten. Geen enkel ander bedrijf waar ik ooit een HDD probleem had in het verleden (2 stuks) heeft ooit zulke absurde eisen gesteld. HP Heins

Ook een klacht indienen over Medion?