Klacht Medion: Medion weigert reparatie onder garantie van spontane schermbeschadig binnen drie maanden na aankoop

sad Niet opgelost
Tabletnggw2018

Het scherm van mijn tablet is binnen drie maanden na aankoop spontaan inwendig zwaar beschadigd. Volgens Medion kan dit alleen als het scherm van buitenaf door een hard voorwerp is geraakt. Dit is zeker niet het geval is geweest. Vijf minuten nadat ik de tablet op de zachte bank naast mij neer had gelegd, pakte ik hem op en zag de beschadiging toen voor het eerst.
De scheur lijkt aan de binnenkant van het scherm te zitten. Op het glasoppervlak is behalve de zichtbare ster geen enkele oneffenheid te bespeuren.
Medion weigert onder garantie te repareren, zonder aan te tonen, dat het mijn fout is.

Ik wil dat het bedrijf mijn tablet gratis herstelt.

Medion
    Geachte heer/mevrouw de Vrieze,

Zoals zojuist telefonisch besproken hebben wij de tablet voor u aangemeld. U zult de voucher vandaag per e-mail ontvangen.

Medion Webcare Team
    Tabletnggw2018
    Medion heeft telefonisch toegezegd, dat zij het apparaat gratis willen onderzoeken, om te kijken of de klacht alsnog onder de garantie valt. Ook als Medion vindt, dat de klacht niet onder de garantie valt, worden aan mij geen kosten doorberekend, als ik besluit om de tablet niet te laten repareren. Ik wacht de voucher af.
    De klacht is nog niet afgehandeld.
    Medion
    Geachte heer/mevrouw de Vrieze,

Na ontvangst van het toestel zullen wij dit beoordelen en u berichten hierover.

Medion Webcare Team

Tabletnggw2018
Uiteindelijke oplossing De tablet wordt gratis onderzocht. Medion beoordeelt of de garantie van toepassing is. De garantie is sowieso van toepassing. De tablet is minder dan 6 maanden oud. Alleen al om deze reden moet de schade als een productiefout worden gezien en volledig kosteloos worden gerepareerd.