Klacht Medion: Verschil in prijs en garantietermijn bij MEDIONshop en Aldi.

Medion/Aldi

Op 22-11-13 bij MEDIONshop de Medion laptop P7627 besteld voor (netto) € 684. Garantietermijn 2 jaar. Afleverdatum: 27-11-13.

Op 03-12-13 ontving ik van Medion (dus NIET van Aldi!!) een nieuwsbrief met het aanbod van de Medion laptop P7628 via Aldi voor € 599, met 3 jaar garantie!

Voor zover ik kan nagaan zijn de specificaties van beide laptops (vrijwel) identiek.

Gezien de tijd die productie en logistieke taken vooraf vergen, was m.i. binnen de Medion organisatie het aanbod van de P7628 via Aldi op 22-11-13 genoegzaam bekend.

De MEDIONshop heeft mij op 22-11-13 over de P7628 niet geïnformeerd en is derhalve t.o.v. mij in gebreke gebleven.

Op 04-12-13 bij Medion een klacht ter zake ingediend. Op 11-12-13 ontving ik van Mw. B. Theeuwen van Medion als antwoord dat "beide notebooks op verschillende punten van elkaar afwijken" (welke wordt niet vermeld) en dat "de verkoopprijs door de verkopende partij wordt bepaald". Een oplossing kan niet worden geboden!

Thans zijn hier 2 desktops en 1 laptop van Medion in gebruik. Als particulier ben ik dus een "grootverbruiker" van Medion. Als ik dan een klacht indien, verlang ik in ieder geval een serieus - en ter zake doend antwoord en niet een aantal nietszeggende clichés!

De P 7627 had ik binnen 14 kalenderdagen na leverdatum, onder restitutie van de koopsom, kunnen retourneren. Intussen had ik bij Aldi de P 7628 kunnen kopen. Ik heb dit serieus overwogen doch er i.v.m. de nodige rompslomp (o.m. alles weer opnieuw installeren) van afgezien. Had ik het toch maar gedaan!

Ook vind ik dat MEDION nieuwsbrieven met Aldi aanbiedingen inzake Medion apparaten verwarrend werken en eigenlijk niet kunnen! Promotioneel is Aldi zelf
heel goed in staat haar eigen boontjes te doppen!

Gezien al het bovenstaande vind ik dat ik recht heb op (tenminste) de helft
van het prijsverschil zijnde ca. € 50 en verlenging van de garantietermijn tot 3 jaar.

Medion is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Medion/Aldi
    Belangrijke - en grote leverancier van elektronica aan consumenten
    blijkt geen deelnemer aan het Klachtenkompas te zijn!Eigenlijk bijna niet te geloven!

Medion/Aldi

Ook een klacht indienen over Medion?