Klacht Medipoint: Onjuiste voorlichting/advies leidt tot onnodige kosten voor client

Verkeerde informatie:
Mijn echtgenoot heeft jaren last van een doorligwond plek van zijn enkel. Wordt 's-nachts wakker van de pijn. Uiteindelijk stelde de dermatoloog een anti-decubitis matras voor. Ik belde Medipoint met de vraag of zij die konden leveren. Echter de dame aan de telefoon gaf aan dat een Repose (hielwigkussen) , goede resultaten o.a. haar moeder of schoonmoeder). De vraag of dat ook vergoed werd door de zorgverzekeraar, verwees zij mij naar de zorgverzekeraar. Ik belde mij zorgverzekeraar.... Menzis, die positief reageerde, vermits Medipoint leverde.
Hierop heb ik de betreffende dermatoloog ingelicht omtrent het product. Zij schreef een verwijzing uit voor den Repose. Ik belde medipoint die verwees me hierop naar de webwinkel ik kon de rekening declareren bij de verzekering (de web winkel lijkt nu een ander bv'tje te zijn als de gelijknamige monopolist in hulpmiddelen/voorzieningen medipoint). Voor de buitenwereld niet helder te krijgen. U raad het al na drie weken na indiening van de nota werd deze afgewezen. Dan begint het spel "wij wijzen naar elkaar en cliënt heeft het verkeerd begrepen. Bij medipoint hebben we tenminste 3 mensen zich met de zaak bemoeit na een klacht.. Zij staan op standpunt: ik heb het verkeerd begrepen. Menzis geeft in eerste instantie aan: Medipoint moet u crediteren dan de rekening naar ons sturen dan vergoeden wij de rekening aan medipoint. Echter Medipoint wij crediteren niet (webshop behoort niet onder dezelfde noemer als uitleen) Menzis moet vergoeden.

Concreet: door verkeerde voorlichting over de repose en bij Medipoint en bij Menzis zit ik nu met een rekening van 129,00 euro opgescheept.

Ik wil dat cf zorgverzekeraar voorstelde. Dat medipoint mij crediteert en de rekening gewoon naar Menzis stuurt. Het zou beiden sieren dit zo op te lossen. Immers een duurdere oplossing een antidecubitismatras is uitgespaard

lotje52
    dank u dat de klacht in behandeling neem, het betreft een forse communicatie storing. Mijn vraag ? hoe plausibel het is dat ik de hele zaak zoals eerder door uw bedrijf is gesteld verkeerd heb begrepen:
    Dermatoloog adviseert anti-decibitus matras.. Uw medewerkster stelt na horen probleem een repose voor (voor mij volkomen onbekend, klonk goed...eerst de zorgverzekeraar vragen of die vergoed wordt, Menzis reageert positief vermits die via medipoint loopt.... Ik stel dermatoloog op de hoogte en licht haar uitgebreid voor over de repose ook zij enthousiast....dan weer medipoint, nu moet het via de webshop doe ik betaal keurig de rekening en dan afwijzing van de Menzis….. Die wel (zie boven met een oplossing komt) Maar medipoint zegt weer kan niet.... Client en verzekerde de dupe!!! Onverteerbaar.
    Hoop dat we er nu snel uitomen. .
    lotje52
    Hoewel op 5 juni werd toegezegd met mij contact op te nemen is hiertoe tot op heden geen actie ondernomen. Inmiddels heeft Menzis wel contact opgenomen en zal het probleem oplossen. Ik hoop nog iets van Medipoint te mogen vernemen. Immers daar in de schakel van werknemers is iets verkeerd gegaan. Helaas is het niet de enige misser die ik met Medipoint hebt. Met vr. gr. "gedupeerde"
    lotje52
    Sluit deze klacht maar. Een derde partij loste de klacht op. Het siert Medipoint niet maar de klacht had dan ook betrekking service vanuit de zorg, ook de andere klacht heeft betrekking vanuit klant zijnde vanuit de Wmo. In beide gevallen is Medipoint een monopolist... dan maak de service niet uit, want je moet niet zeuren "je krijgt het".... Helaas is de realiteit dat wij alle Nederlanders via de belastingen en/of zorgstelsel, betalen voor die service
    Anders is het wanneer je "uit eigen zak" klant bent.. dan nemen we je wel serieus. Een kwestie van mentaliteit. Helaas is Medipoint hierin niet uniek. Met vr. gr. "gedupeerde"

lotje52
Medipoint heeft niets meer van zich laten horen, anders dan dat zij na 1ste melding reageerde de klacht z.s.m. te behandelen. Dit lijkt is de ervaring een rekbaar begrip en van uitstel komt afstel .

Ook een klacht indienen over Medipoint?