Wij vinden dat Mediq Apotheek hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!
Klacht Mediq Apotheek: Te veel betaald voor medicijnen
Details
Klacht
Mijn huisarts heeft op 8 oktober jl. 30 stuks Pantoprazol 40 mg voorgeschreven, precies 1 pak. Ik kreeg van de apotheek die dag maar 15 stuks mee ook al had ik vermeld dat ik aan het eind van de week met vakantie ga en dan te kort kom. Het zou wettelijk zo bepaald zijn en ik moest dus enkele dagen later, op 18 oktober, al het herhaalrecept innen. Het eerste recept kostte 12, 79 Euro, het 2de recept 6, 64 Euro omdat men daarvoor minder handelingen moest verrichten, werd mij verteld. Het gaat wel om hetzelfde aantal pillen. Op mijn vraag hoe duur dan 30 stuks ineen zouden zijn reageerde men ontwijkend. Ik zou in elk geval goedkoper uit zijn, maar dat mocht men wettelijk toch niet doen, meer kreeg ik niet te horen. Is dat de normale gang van zaken? Ik heb het gevoel dat ik zo onnodig op kosten gejaagd wordt.Gewenste oplossing
Ik zou graag willen weten of dit de reguliere gang van zaken is die alle apotheken zo hanteren of gaat het hier om een manier de kassa van de apotheek extra te vullen? Misschien zijn de ziekenfondsen hier meer bedacht op omdat zij meer kennis van de gang van zaken hebben en richt men zich nu vooral op klanten, zoals ik, die de voorgeschreven medicatie nog van hun eigen bijdrage moeten betalen en tegelijk minder kennis van de gang van zaken hebben. Het gaat mij niet eens om het geld maar om het naar buiten brengen van een structureel toegepastte misstand, als er dan hiervan sprake is.Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.