Klacht Medisch Centrum voor Dieren Amsterdam: 3% toeslag op totaalbedrag bij betaling met creditcard

D.Keijzer

Bij het maken van een afspraak bij de internist voor mijn hond werd ik geinformeerd dat ik voor de onderzoeken rekening moest houden met een bedrag tussen de €250 en €500,-. Toen ik vroeg of ik dat bedrag met creditcard kon betalen was het antwoord: Ja dat kan, maar houd er rekening mee dat er dan wel 3% van het totaalbedrag extra in rekening wordt gebracht. Volgens de baliemedewerker zijn dit kosten die afgedragen zouden moeten worden aan de creditcardmaatschappij en dat deze kosten worden doorgeberekend aan de consument.

Klinklare onzin volgens de creditcardmaatschappij, volgens hun wordt die 3% puur ter verrijking van de eigen bankrekening gebruikt. Waarschijnlijk ter compensatie voor de aansluitkosten. Op een bedrag van €500,- betaal je dus al €15 om uberhaupt te mogen betalen. Ik vind het schandalig dat er over de rug van zieke dieren nog eens 3% extra in rekening wordt gebracht! Alsof het nog niet duur genoeg is! Walgelijk! MCDA, jullie moeten je schamen!

MCDA heeft er voor gekozen de creditcard als betaalmiddel te accepteren en ik vind het daarom niet gepast dat er over het totaalbedrag van de rekening nog eens 3% wordt berekend voor het betalen met creditcard. Bij grote bedragen loopt dit namelijk al snel in de tientallen Euro's. Allemaal geld dat op hun eigen rekening wordt bijgeschreven en waar de consument niets voor terugkrijgt, diefstal vind ik het.

De oplossing is dat het in rekening brengen van 3% van het totaalbedrag wordt afgeschaft en het betalen per creditcard gewoon als service wordt aangeboden.

Ook een klacht indienen over Medisch Centrum voor Dieren Amsterdam?