Klacht Meeus: Extra kosten ivm overlijden broer VOOR vertrek worden niet vergoed

Elly scholten

Op 12 maart van dit jaar hebben wij al tickets naar Bangkok met Eva Air bij 333 Travel besteld voor 6 december 2018. Helaas is mijn broer op 5 december j.l. overleden en moesten deze tickets (1200 euro) voor 2 personen geannuleerd worden.
Deze tickets worden door onze doorlopende reis en annuleringsverzekering vergoed. Wij moesten echter nieuwe tickets bestellen en deze kosten 2050,-euro (2 personen) wat neerkomt op 800 euro duurder dan de originele tickets terwijl de terugreis op 5 maart 2019 dezelfde is gebleven. Naast het verdriet over het verlies van mijn broer zijn deze extra kosten moeilijk te verkroppen en het geld groeit ons ook niet op de rug.
Wij hebben EvaAir benaderd, die schuiven de bal door naar Travel333 en deze wijst de bal weer naar EvaAir, kortom niemand wil of kan iets voor ons doen.Je denkt dat je met een doorlopende reis en annuleringsverzekering voor alles gedekt bent maar dat blijkt dus niet het geval.
Wat kunnen wij eventueel nog doen via de media?

Martin en Elly Scholten
Tel.06-53306423 of 06-24660045

Als aanvulling het volgende:

Het antwoord van Meeus op onze vraag betreffende het bovenstaande luidde als volgt.
Als wij al in Thailand geweest waren hadden zij de terugreis alsmede transferkosten etc. terug moeten betalen terwijl wij tevens het recht hadden om deze vakantie opnieuw voort te zetten.
En dit alles zonder enige EXTRA KOSTEN!!
Dus nu vragen wij ons af: hoe kan het zijn dat we, omdat we TIJDIG onze vlucht geannuleerd hebben wij hiervoor gestraft worden met 800 euro?
In dit geval hadden we dus beter gewoon naar Thailand kunnen vliegen, om ons vervolgens door de verzekering weer terug te laten vliegen zodat we nog op tijd voor de begrafenis van mijn broer op 10 December terug hadden kunnen zijn.

Uw antwoord zien wij met belangstelling tegemoet.

Terugbetaling extra kosten van 800 euro

Elly scholten
    Naar aanleiding van bovenstaande klacht kan ik u mededelen dat de annuleringsnota etc. aan de schadeafdeling van AON is verzonden en ik hoop dat e.e.a. snel op onze rekening wordt geboekt.
    M.vr.gr.

Ook een klacht indienen over Meeus?