Klacht Meijerink Schoenen: Meijerink levert tot 2x toe slecht product en meldt dan dat de garantietermijn is verstreken.

Roel

Januari 2018 heb ik een paar Ecco schoenen van 169,90 (Ecco Xpedition III mocha) bij de webshop van Meijerink- schoenen gekocht.
Na 8 maanden waren de zolen en hakken dusdanig versleten dat reparatie door mijn schoenmaker niet mogelijk was. Meijerink-schoenen beaamde de klacht en heeft mij een nieuw paar toegestuurd. Tot zover geen probleem.
Echter na 6 maanden begaven de zolen en hakken het wederom en heb ik dit weer voorgelegd aan Meijerink-schoenen.
Nu werd de klacht echter niet opgelost met als argument dat de garantieperiode was verlopen (gerekend vanaf de levering van het eerste paar schoenen). Ook herhaalde verzoeken om reparatie en/of vervanging of restitutie van het aankoopbedrag werden negatief beantwoord i.v.m. het verstrijken van de garantietermijn.
Kennelijk gaat Meijerink er van uit dat met twee keer een ondeugdelijk product leveren is voldaan aan hun garantieverplichting.
Inhoudelijk heb ik over de klacht geen discussie gehad met Meijerink. Een paar wandelschoenen (Ecco Xpedition III mocha) zal het langer moeten uithouden dan 8 cq 6 maanden.

Inmiddels heb ik geen vertrouwen meer in Meijerink-schoenen of het merk Ecco. Ik wil daarom de koopovereenkomst ontbinden en het aankoop bedrag terug hebben

Roel
Meijerink vond het niet nodig om te reageren op klachtenkompas. geen oplossing aangeboden, schoenen van een half jaar oud worden nietgerepareerd of vervangen. Ik kan 30% korting krijgen op de aanschaf van een paar nieuwe...... De schoenen hebben ze ook niet retour gezonden........

Ook een klacht indienen over Meijerink Schoenen?