Klacht Menzis: de grootste fout ooit om over te stappen naar Menzis

erfgrensgeschil

sinds januari ben ik voor de zorg verzekerd bij Menzis , de grootste fout die ik heb begaan. mijn man heeft een versleten knie en krijgt begin dit jaar enorme last , er wordt hem een kliniek aangeraden die gespecialiseerd is in knieproblemen , wij bellen Menzis met de vraag of zij met deze kliniek een contract hebben , dit is het geval en mijn man gaat op consult. na dit consult zegt men mijn man voor 80 % van zijn pijn af te kunnen helpen dmv een kniedistractie , toch laten wij een second opinion doen , ook zij geven aan dat er geen andere keus is aangezien mijn man te jong is voor een nieuwe knie. uiteindelijk gaan wij terug naar deze kliniek en hebben een afspraak met de specialist die ons alles uitlegt. Bij thuiskomst ben ik meteen gaan bellen met Menzis heb het hele verhaal uitgelegd en gevraagd word deze operatie vergoed ? Ja deze operatie werd vergoed , wij zijn zelfstandig ondernemer , hebben werken afgezegd , loopkrukken aangeschaft , trombose spuiten opgehaald , 2 weken voor de operatie datum belt de specialist , de operatie gaat niet door want Menzis wil de operatie niet vergoeden , zij vinden het wetenschappelijk niet bewezen dat deze operatie dat doet wat word gezegd . Onbegrijpelijk want er was mij de toezegging gedaan , ik ben dan ook gelijk met Menzis gaan bellen en vroeg naar deze mevrouw , echter was deze mevrouw niet aanwezig dus legde ik het hele verhaal aan deze meneer uit , deze meneer verteld mij dat hij idd in het scherm ziet staan dat deze toezegging is gedaan door zijn collega 4 weken geleden , hij geeft aan er achter aan te gaan en te kijken of er dan iets mogelijk is mbt coulance . vele telefoontjes heb ik gepleegd een heel dossier is er inmiddels en Menzis ontkent gewoon glashard dat deze toezegging is gedaan ! oftewel ze zeggen gewoon dat ik een leugenaar ben , als Menzis word gevraagd om de gesprekken vrij te geven zegt Menzis deze niet meer te hebben , deze worden nl zo zegt Menzis na 2 weken verwijderd , wat dan toch wel heel vreemd is dat collega 1 een toezegging doet , collega 2 ziet dit ruim 4 weken later ook in zijn scherm staan en als Menzis op het matje geroepen wordt is alles verwijderd . waar mensen werken kunnen fouten gemaakt worden maar dat dit ten koste gaat van de gezondheid van een persoon en ook nog eens keihard erover te liegen ipv een oplossing te zoeken , dat gaat mij 3 stappen te ver om vervolgens de zorgpolis voor 2020 van hen te krijgen , waarin staat dat bij Menzis de mens voorop staat ,yeah right !

Ze hadden eerlijk moeten zijn , toe moeten geven dat er hoe verschrikkelijk ook er een toezegging is gedaan die niet gedaan had mogen worden , dat zij dit niet meer terug kunnen vinden omdat gesprekken na 2 weken worden verwijderd is grote onzin aangezien 4 weken erna dit wel degelijk werd bevestigd door een andere medewerker van Menzis , en mij er al helemaal niet van betichten dat ik het allemaal heb gelogen , daar komt het op neer. als ik bel en zeg mijn man kan geholpen worden dmv een kniedistractie word dit vergoed ?en de mevrouw zegt ja , dan is hier geen woord duits aan. bij belangrijke gesprekken zijn er 3 punten die ik ten alle tijden noteer dat zijn de datum , de voor en achternaam met wie ik heb gesproken en waar het gesprek over is gegaan , oftewel met mijn administratie is niets mis mee. en dan de zorgpolis sturen waarin men aangeeft of je nu jong of oud bent ziek of gezond bij Menzis kun je rekenen op goede zorg , voor mij is 1 ding zeker , nooit geen Menzis meer .

Menzis
    Goedemiddag mevrouw Bakker, wat een naar dat alles zo is gelopen en u het gevoel heeft dat we u betichten van leugens. U heeft een klacht ingediend en deze is afgehandeld door onze afdeling Klachtenmanagement. Omdat u het niet eens was met de uitkomst hiervan heeft u contact gezocht met het SKGZ. Zij hebben de situatie opnieuw bekeken en u hierover eind oktober/begin november een brief gestuurd. Bent u het niet eens met de beslissing van het SKGZ? Ik kan hier verder niets in betekenen. In de brief van het SKGZ staat welke vervolgstappen u kunt nemen.

Met vriendelijke groet.
    Marcelle Menzis
    Beste mevrouw Marcelle,

Ik weet idd welke vervolgstappen ik kan ondernemen, ik wil alleen andere mensen behoeden voor de manier waarop jullie te werk gaan.Aangeven voorafgaand aan een gesprek dat het wordt opgenomen, maar dat je als klant van Menzis ten alle tijden een schriftelijke bevestiging moet vragen, want doet Menzis de toezegging mondeling zegt men later helaas dat kunnen we niet terug vinden en de gesprekken zijn verwijderd na 2 weken dus we kunnen het niet meer nagaan. U en ik weten beide wat er tijdens dat gesprek is gezegd, om vervolgens nu keihard te ontkennen. Zo ontzettend slecht dit.

erfgrensgeschil
Niet. Een wel gemeende sorry was destijds op zijn plaats geweest, maar daar is het nu te laat voor

Ook een klacht indienen over Menzis?