Klacht Menzis: Declaraties buitenland niet vergoed

Adem

Er wordt door Menzis vooraf geen 111 formulier afgegeven waardoor je kosten in het Buitenland zelf vooraf moet betalen. Dien je daarna declaraties in duurt het heel lang voordat het wordt afgehandeld en wordt het uiteindelijk niet vergoed omdat Menzis het niet kunnen beoordelen.

Dat ingediende declaraties worden vergoed.

Menzis
    Beste meneer Altuntas, het klopt inderdaad dat we vooraf geen 111-formulier meer afgeven. Als u op vakantie bent en u maakt zorgkosten kunt u contact opnemen met de Alarmcentrale. Zij sturen dan alsnog een 111-formulier op. De Alarmcentrale bereikt u op telefoonnummer 0031 317 455 555. De afhandeling van een declaratie duurt op dit moment maximaal 6 weken. Excuses voor het ongemak. ^Nadja
    Adem
    111 formulier is gewoon een bewijs dat iemand verzekerd is voor ziektekosten in buitenland en dit dient gewoon af te gegeven worden. Ik gebruik veel soorten medicijnen en deze kosten gaan gewoon door in het buitenland. Uit mijn eigen zak betaald om hier te declareren vinden jullie de facturen onduidelijk dus niets vergoed gekregen. Dit is geen werkwijze. Ik ga niet op vakantie maar ik verblijf soms langdurig in buitenland en ik kan niet bij elke medische kosten alarmcentrale lopen bellen. Heel veel verzekerden klagen hierover en toch gaan jullie door met dit onrechtvaardig werkwijze !

Ook een klacht indienen over Menzis?