Klacht Menzis: Een incasso die niet klopt

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 670960
Gebruiker
R. van der Wijngaard
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Eerst een stukje uit de brief van Flanderijn( incassoburo van Menzis)
Onderwerp
:
Menzis Zorgverzekeraar N.V. / C.L.C. von Hübbenet

Geachte heer/mevrouw,

Uw e-mail hebben wij voorgelegd aan Menzis Zorgverzekeraar. Zij geven aan dat zij niet kunnen controleren of een declaratie terecht is.

Wendt u zich tot uw apotheek
Als u bezwaar maakt tegen kosten op de declaratie, dient u zich tot uw apotheek te wenden. Zij kunnen een declaratie corrigeren bij Menzis Zorgverzekeraar.

De vordering staat nog open
U kunt het openstaande bedrag tot en met 5 juli 2023 betalen zonder extra kosten. Vanaf 6 juli 2023 worden er incassokosten in rekening gebracht; voor meer informatie hierover verwijzen wij u naar onze e-mail van 20 juni 2023.

1:Menzis kan hun declaraties niet controleren. Hoe kan dat?
2: De apotheek BENU de wasserij(asmanweg den haag) krijgt een recept van de huisarts en BENU levert dat niet. Waarschijnlijk wel declareren. We zijn niet voor niets daar weggegaan. En dan Benu maar volhouden dat ze geleverd hebben,maar een lege medicatie ophaalcomputer is leeg. SCHANDE!!

Ondertussen wil Flanderijn(Menzis) geld. Waarvan,hoe en wat weet Menzis niet.
Wie kan ik verantwoordelijk houden en waar ligt de fout en wat is hun fout?

Gewenste oplossing

Ik wil weten waar de fout is gemaakt. Bij Menzis, BENU of het incassoburo. Niemand geeft openbaarheid en kan het verklaren
Geboden oplossing
De oplossing volgens Menzis is dat ik hun bel. Wat een waanzin. Menzis kan geen declaraties beoordelen. De apotheek leverde niet en komt met niks. Maar wel onduidelijke apotheek kosten in rekening brengen. Dan vervolgens schakelt menzis hun eigen incassoburo Flanderijn in. Voor pue onduidelijkheid. Ga jullie schamen!!!
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    Menzis
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemorgen. Ik lees dat u het niet eens bent met een gedeclareerde nota van de BENU Apotheek en hier contact over heeft gehad met Flanderijn. Wanneer volgens u een nota bij ons onterecht is gedeclareerd, mag u altijd hier met ons contact over opnemen. Wij helpen u hier graag mee verder. Daarom ook mijn verzoek om met ons hierover te bellen. Wij zijn elke werkdag bereikbaar van 08.00 tot 17.00 uur. Ons telefoonnummer is 088 222 40 40.

    Met vriendelijke groet,

    Brigit Menzis

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Menzis?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen