Klacht Menzis: Eigen bijdrage

Wendy

Ik heb in december 2014 een zorgverzekering aangevraagd bij mijn gemeente. Dit is een zorgverzekering voor mensen in de bijstand en gaat samen met Menzis. Nu is het al vanaf de eerste maand (jan 2015) verkeerd gegaan. Ik kreeg een verkeerde polis en er werd ook een verkeerd bedrag afgeschreven van mijn rekening. Over gebeld en het zou in orde worden gemaakt. Helaas kwamen Februari en Maart erbij, weer ging het verkeerd. Weer over gebeld en nu gaven ze het ook toe en er werd mij ook gewoon even verteld dat ze daar zomaar mijn verzekering aanpaste zonder wat voor reden dan ook en uiteraard ook zonder mijn toestemming. Waar ik bang voor was is nu gebeurd. Ik heb namelijk een verzekering afgesloten waar in mijn eigen bijdrage mee verzekerd word. Omdat het dus drie maanden fout is gegaan (door hun zelf) komen ze nu met het eerste bedrag op de proppen wat ik moet betalen aan eigen bijdrage. Dit doe ik dus niet! Ik vind het schandalig!

Ik wil niet verantwoordelijk worden gesteld voor de eigen bijdrage van de drie maanden dat het fout is gegaan. Ik weiger terug betalen omdat hun zulke grote fouten hebben gemaakt.

Menzis
    Beste Wendy van Essen, Allereerst onze excuses voor het feit dat het zolang heeft moeten duren voordat uw verzekering op de juiste manier is aangepast. In uw gegevens staat dat u op het moment verzekerd bent met een GarantVerzorgd 2 en een Garant TandVerzorgd 350. Met de gemeente Ede hebben wij geen afspraken gemaakt over een tegemoetkoming of herverzekering van het Eigen Risico. Met deze reden hebben we u op 22 maart 2015 een specificatie gestuurd met kosten over uw Eigen Risico. Het bedrag van € 89,13 hebben wij op 17 april 2015 van uw rekening geïncasseerd. We begrijpen goed dat dit een behoorlijk bedrag is, en willen u daarom het volgende voorstel doen. Wanneer u het bedrag storneert bij de bank, komt € 89,13 weer open te staan in ons systeem. We kunnen vervolgens een betalingsregeling met u treffen in 3 termijnen. Graag vernemen we van u of u akkoord gaat met bovenstaand voorstel. Nogmaals excuses voor het ongemak, en een fijne dag gewenst.
    Alien Linnemann
    Wendy
    Hallo,Ten eerste gaat het uit van de gemeente Epe en niet Ede! Ten tweede is deze verzekering samen met de gemeente voor mensen in de bijstand waar wel degelijk de eigen bijdrage/ risco in mee verzekerd word. Ten derde heb ik inderdaad GarantVerzorgd 2 en een Garant TandVerzorgd 350 plus eigen bijdrage / risco mee verzekerd! Ik ga het bedrag niet terug betalen als het mee verzekerd is! Dat jullie er vanaf het begin af aan zo'n zooitje er van hebben gemaakt, daar kan ik niks aan doen.
    Menzis
    Beste Wendy van Essen, Ik heb uw klacht doorgezet naar ons klachtenmanagement. Zij nemen uw klacht in behandeling en nemen contact met u op. Met vriendelijke groet,
    Marielle Korver
    Wendy
    Ter aanvulling wil ik nog melden dat de oorspronkelijke polis van 14-12-2014 en 24-12-2014 kloppend was. Hierop staat ook dat mijn E.R. is mee verzekerd. Hierna heeft u eigenhandig de polis drie maal gewijzigd, namelijk 29-01, 15-03 en 19-03-2015. Hierop word de E.R. verzekering plotseling niet meer vermeld. Dit was uiteraard niet de bedoeling. Dit is namelijk gebeurd zonder mijn toestemming. Daarom ben ik ook niet van plan uw vordering van 90,63 niet te voldoen. M.v.g. Wendy
    Menzis
    Beste Wendy van Essen,Met de gemeente Epe hebben wij geen afspraken gemaakt over de verzekering van het eigen risico. Deze is daarom ook niet meeverzekerd in de GarantVerzorgd 2, waardoor u het bedrag van € 90,63 in rekening gebracht krijgt. Zoals aangegeven hebben we uw klacht doorgezet naar onze afdeling klachtenmanagement. Zij nemen uw klacht in behandeling en nemen contact met u op. Met vriendelijke groet,
    Jessica Booij
    Beste mensen,
    Ik ben helemaal van het padje gebracht. Mijn excuus! Ik heb als eerste een verzekering aangevraagd bij de gemeente Apeldoorn. Daarna kreeg ik te horen dat het via de gemeente Epe moest. Dit is echter helemaal niet zo. Ik heb het dus goed aangevraagd omdat de gemeente Apeldoorn mijn bijstanduitkering en mijn zorgverzekering verzorgt. Dus ik ben en moet wel degelijk mee verzekerd zijn en worden voor mijn eigen risico. Ik heb gemeente Epe hierover gebeld en die bevestigen dit ook.
    Beste Wendy Van Essen,
    Naar aanleiding van je bericht heb ik zojuist contact gehad met de afdeling die over de gemeente collectiviteiten gaat. Zij geven aan dat het niet mogelijk is u in te schrijven via de gemeente Apeldoorn, omdat u woonachtend bent in de gemeente Epe. Wat ik heb begrepen is dat de gemeente Apeldoorn een stuk administratie van gemeente Epe op zich neemt, wat de verwarring mogelijk verklaard. Wat betekent dit nu voor u? Het is niet mogelijk u in te schrijven op de Garantpakketten van de gemeente Apeldoorn. U komt via de gemeente Epe niet in aanmerking voor een vergoeding van het eigen risico omdat deze gemeente de kosten hiervan niet heeft meeverzekerd. De kosten van het eigen risico blijven daardoor gehandhaafd; wel kunnen we u tegemoet komen in de vorm van een betalingsregeling. Graag vernemen wij van u of u van dit aanbod gebruik wilt maken.
    Jessica Booij
    Wendy
    Ik heb besloten (met enige tegenzin) omdat wij er niet uitkomen de eigen risico te betalen voordat het allemaal nog erger word. Ik denk dat zowel Menzis en het Activerium Apeldoorn totaal langs elkaar heen lopen en praten. Ik vind het persoonlijk ook schandalig dat Activerium ook mensen in de bijstand die in Epe wonen, toch deze pakketten toesturen waar het in eerste instantie wel aangevraagd kan worden en later blijkt her niet te kunnen. Daar helpen ze echt geen bijstand mensen mee!
    Wendy
    Ik zal zodra ik de centen heb (20/21 mei) de eigen risico betalen. Ik wil het wel graag via een betalingsregeling doen maar bij mijn Menzis lukt mij dat niet omdat daar word gezegd dat mijn rekeningnummer niet bekend is. Dat dacht ik toch van wel anders konden jullie er ook niks van afschrijven. Ik krijg het dus niet voor elkaar. Ik hoop dat het opgelost word en ik dan tegen die datums het eerste bedrag storten kan. Groeten Wendy van Essen
    Menzis
    Beste Wendy van Essen,Om misverstanden te voorkomen ontvang ik graag het juiste IBAN bankrekeningnummer waar de betalingsregeling op mag plaatsvinden. We laten je vervolgens in een reactie weten wat er mogelijk is. Je mag je gegevens sturen naar webcare@menzis.nl met daarbij je verzekerdenummer. Bij voorbaat dank. Met vriendelijke groet,
    Alien Linnemann
    Menzis

Ook een klacht indienen over Menzis?