Klacht Menzis: Eigen risico na 2 jaar nog betalen ??

PeRi

Krijg ik nu, begin 2014, een afrekening van eigen risico van 2012 van EURO 176,33 !
Waarom zo laat? Had dat niet gewoon in 2012 of hooguit aan het einde van 2012 verrekend kunnen worden?? Ik had inmiddels allang niet meer op deze kosten gerekend ?! Graag hoor ik van u, met vriendelijke groet PeRi.

Kwijtschelding van deze, veel te laat, doorberekende kosten.

Menzis
    Beste P. Rijnbeek,Ik kan me voorstellen dat het vervelend is om in 2014 nog geconfronteerd te worden met zorgkosten die betrekking hebben op 2012.Eind 2013 hebben we een declaratie ontvangen.
    Verplicht eigen risico wordt berekend als zorgverleners declareren in het jaar van de behandeling of het daaropvolgende jaar. Als het maximum nog niet was bereikt over het betreffende behandeljaar, kan alsnog verplicht eigen risico in rekening worden gebracht.Ik begrijp dat u niet op deze kosten hebt gerekend. U mag hiervoor altijd een betalingsregeling met ons treffen. Als u hier gebruik van wilt maken kunt u een e-mail sturen naar social@menzis.nl en daarin refereren aan dit bericht.Met vriendelijke groet,
    Marcelle Middendorp
    PeRi
    Het max aan eigen risico was inderdaad niet bereikt over 2012. Dan verwacht ik begin 2013 een afrekening van eigen risico over 2012, en niet pas in 2014. Bovendien betrof dit 2x een onderzoek van een "monster" door het laboratorium, slechts een afgifte dus. Niemand die mij verteld had dat dit onder het eigen risico valt. Als ik dit had geweten had ik deze 'monsters' niet eens gebracht omdat de kans nihil was iets te vinden volgens de huisarts. Nogmaals het verzoek voor kwijtschelding.
    Menzis
    Deze nota is op 08.11.2013 door de zorgverlener bij ons ingediend. Vervolgens hebben wij u de nota als eigen risico in rekening gebracht. Deze nota gaan we niet kwijtschelden aangezien het u terecht in rekening is gebracht. De gemaakte zorgkosten vallen onder de dekking van de basisverzekering en hier is het eigen risico op van toepassing.Met vriendelijke groet,
    Jeannette Nijdam
    PeRi
    Blijft belachelijk om na 2 jaar nog een rekening te krijgen van eigen risico ! (en of je die eventjes binnen 10 dgn wil betalen ??)Nu geeft Menzis het ziekenhuis de schuld van zo laat indienen bij hun. Het is mij om het even WIE zo laat is met het indienen, het ziekenhuis bij Menzis, of Menzis bij mij, wie is er weer de dupe.....ik, de klant.