Klacht Menzis: Geen dubbel eigen risico

Klachtnummer
# 671177
Gebruiker
Ahjom
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Mijn vader is enkele maanden geleden overleden. Mijn moeder stond samen met mijn vader op één polis. Menzis is op de hoogte gebracht van het overlijden van mijn vader en heeft toen (zonder dat van tevoren met mijn moeder te overleggen/bespreken) de polis beëindigd en een nieuwe polis voor mijn moeder aangemaakt. Bij navraag kreeg zij van Menzis te horen dat dat niet anders kon. Voor 2023 had zij haar volledige eigen risico al betaald. Omdat zij nu van Menzis een nieuwe polis heeft gekregen, zou haar eigen risico volgens Menzis weer opnieuw zijn gaan lopen en zou ze dus dubbel eigen risico moeten betalen. Het lijkt me niet juist dat Menzis op deze manier en in deze situatie geldelijk voordeel kan behalen. Bovendien hebben wij momenteel al genoeg aan ons hoofd. Mijn moeder heeft meerdere malen over het bovenstaande gebeld maar dat heeft niet geholpen (de verbinding werd zelfs meerdere keren verbroken). Het zou fijn zijn als Menzis snel actie onderneemt met betrekking tot het bovenstaande.

Gewenste oplossing

Opgebouwde eigen risico over 2023 moet behouden blijven (plus spoedige behandeling van de klacht).

1 reactie

  1. Auteur
    Menzis
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemiddag,

    Allereerst ontzettend veel sterkte gewenst met het overlijden van uw vader. Wat vervelend dat er onduidelijkheid is over het eigen risico. Bij een splitsing van de polis blijft de hoogte van het eigen risico gelijk. Omdat ik geen gegevens heb van uw moeder kan ik nu niks nakijken. Ik verzoek uw moeder dan ook om contact met ons op te nemen zodat we na kunnen gaan wat er precies aan de hand is. Uiteraard mag u ook samen bellen als dat makkelijker is voor uw moeder. Daarom mijn verzoek om met ons hierover te bellen. Wij zijn elke werkdag bereikbaar van 08.00 tot 18.00 uur. Ons telefoonnummer is 088 222 40 40.

    Met vriendelijke groet,

    Marieke Menzis

Ook een klacht indienen over Menzis?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen