Klacht Menzis: Geen dubbel eigen risico
Details
Klacht
Mijn vader is enkele maanden geleden overleden. Mijn moeder stond samen met mijn vader op één polis. Menzis is op de hoogte gebracht van het overlijden van mijn vader en heeft toen (zonder dat van tevoren met mijn moeder te overleggen/bespreken) de polis beëindigd en een nieuwe polis voor mijn moeder aangemaakt. Bij navraag kreeg zij van Menzis te horen dat dat niet anders kon. Voor 2023 had zij haar volledige eigen risico al betaald. Omdat zij nu van Menzis een nieuwe polis heeft gekregen, zou haar eigen risico volgens Menzis weer opnieuw zijn gaan lopen en zou ze dus dubbel eigen risico moeten betalen. Het lijkt me niet juist dat Menzis op deze manier en in deze situatie geldelijk voordeel kan behalen. Bovendien hebben wij momenteel al genoeg aan ons hoofd. Mijn moeder heeft meerdere malen over het bovenstaande gebeld maar dat heeft niet geholpen (de verbinding werd zelfs meerdere keren verbroken). Het zou fijn zijn als Menzis snel actie onderneemt met betrekking tot het bovenstaande.Gewenste oplossing
Opgebouwde eigen risico over 2023 moet behouden blijven (plus spoedige behandeling van de klacht).De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.