Klacht Menzis: Geen mogelijkheid tot gespreide betaling

irisgordijn

Ik ben al een tijd klant bij de menzis en heb sinds kort een betalingsachterstand. Deze kon ik helaas niet in termijnen voldoen doordat er in mijn privésituatie zich van alles heeft afgespeeld waardoor het geld er niet meer was. Door dit probleem ben ik nog in meer problemen gekomen en die wilde ik graag in goed overleg afhandelen met de menzis, maar na veel telefoontjes kon ik maar niet tot een akkoord komen over de betalingsregeling.

Ik vroeg of ik het oude bedrag samen met het nieuwe achterlopende bedrag samen in een termijn van 50 euro in de maand kon afbetalen. Zodra ik meer kan missen zou ik meer afbetalen, maar nee de vrouw aan de telefoon bleef herhalen keer op keer: Mevrouw, we kunnen u niet helpen. Dit is niet onze zorg.

Ik ben nog nooit zo onvriendelijk ter woord gestaan. Het zou de menzis en mij een hoop geld schelen, omdat hun anders ook incassokosten betalen.

Ik hoop nu via deze weg wat vriendelijker geholpen te worden.

Een nieuwe betalingsregeling die eind van deze maand: Maart 2015 ingaat.

Beste Iris,
    excuses als je door mijn collega onvriendelijk te woord bent gestaan. dat is zeker niet nodig. Uit je schrijven begrijp ik dat je een aanvraag voor een nieuwe betalingsregeling hebt gedaan en dat deze aanvraag is afgewezen. Ik heb meteen voor je nagekeken wat de reden van afwijzing is geweest. Je hebt eerder een regeling met ons getroffen over een bedrag van € 332,40 (premie) deze regeling is op 4 november 2014 aan je bevestigd. In deze brief staan ook de voorwaarden beschreven. Er staat; 'Let op! Is een termijn van de gespreide betaling van uw premie niet op tijd bij ons binnen? Dan kunnen we de gespreide betaling stopzetten. Het nog te betalen bedrag moet u dan in één keer betalen.' Nu bleek dat de termijnen van de regeling niet konden worden afgeschreven. We hebben je daar meerdere malen een brief over verstuurd. Op 13-december en op 10 -01. Omdat je de betalingsregeling niet nakwam is de regeling beëindigd. Ik begrijp dat het geen leuke boodschap is die ik je moet brengen maar dit is de reden waarom we geen nieuwe regeling kunnen en mogen treffen.
    Met vriendelijke groeten,
    Leontine Seuren
    irisgordijn
    Hallo,Ik ben hier zelf meerdere keren achteraan geweest en heb de situatie uitgelegd met mijn zoontje die opgenomen moest worden en de relatie die was beindigd dat me veel geld heeft gekost. Hier werd en word nog steeds niks meegedaan. Ik ben van plan mijn zorgpakket te laten stoppen en over te stappen naar een bedrijf die me wel een tweede kans wil geven. Ik betaal namelijk verder elke keer zonder problemen mijn zorgpolis. Ik ga hier zeker werk van maken als er geen nieuwe regeling komt
    Beste Iris,
    Ik heb alle dossiers nagekeken. We hebben eerder uitstel verleend in verband met je situatie. Als we een gespreide betaling invoeren bespreken we de voorwaarden. Deze sturen we per post naar je toe. Ik begrijp dat het in jouw situatie lastig is om dit na te komen. Overleg met de Belastingdienst of je in aanmerking komt voor meer Zorgtoeslag omdat je inkomen gewijzigd is. Zorgtoeslag is een tegemoetkoming van de Overheid om je zorgpremie te betalen. Op dit moment is er geen nieuwe betalingsregeling mogelijk.
    Met vriendelijke groeten,
    Belinda Kriele - Janssen
    Menzis

Ook een klacht indienen over Menzis?