Klacht Menzis: Ik ben de DUPE door Menzis.

# 281966
kees1962

Ik ben de DUPE door Menzis.

Menzis maakt fouten en daar ben ik nu de dupe van.

Maar toegeven, HO maar.

zij beweren dat ik de premie van Maart 2015 niet heb betaald, ik heb meerdere malen aan hun bewezen dat dat wel zo is d.m.v. bankafschrift.
Menzis stuurt dit naar de deurwaarder ( lavg ) en deze neemt het over.
Natuurlijk proberen zij nu om alsnog dit geld te krijgen, maar ik heb bewijzen dat ik dat allang betaald heb, dus dat lukt hun ook niet.

Uiteindelijk beland dit bij de kantonrechter, ik neem zelf de moeite om daarbij aanwezig te zijn, menzis of Lavg natuurlijk niet.
ik mag dan in het kort mijn verhaal doen aan de blijkende zeer ongeïnteresseerde rechter, maar goed ik hierin geen keus.
Ik overleg hem de bewijsstukken met duidelijk het bewijs van betaling, maar deze schuift hij argeloos aan de kant.
Ik ben er 100 % van overtuigt dat ik dit wel win en dat Menzis in het ongelijk word gesteld.
Maar niet dus.
de uitspraak luid, Menzis heeft de premie afgeboekt op april 2015 ( fout ) en daarom beweert Menzis dus dat daarom de premie van Maart niet betaald is.
En de rechter gaat hier klakkeloos in mee, het is absurd dat een man in zo'n hoge functie hierin mee gaat. ik weet zeker dat deze
rechter niet eens de moeite heeft genomen om naar mijn bewijzen te kijken.
Zo worden multinationals door over de rug van de kleine man fouten te maken, niet toe te willen geven rijker.
Ik wil hier iets tegen doen, MAAR WAT ???
Wie heeft er ideeën ?

kees1962
    jammer dat niemand ideeën heeft, ik dacht zelf aan de media opzoeken, zoals Kassa en Radar enz. En jammer dat Menzis zelf niet reageert.
    Beste meneer Van der Ploeg,

Excuses dat u nog niets van ons heeft gehoord. We hebben ons nogmaals verdiept in uw situatie, daarom duurde het iets langer. U geeft aan dat we uw betaling van 8 april 2015 verkeerd hebben geboekt. Volgens u moesten we dit boeken op de premie van maart 2015. Echter heeft u bij de betaling het betalingskenmerk van de maand april 2015 gebruikt. Daarom is deze ook op de premie van april 2015 geboekt. U betaalt altijd met een betalingskenmerk, maar we hebben geen betaling ontvangen met het betalingskenmerk van de maand maart 2015. Daarom staat dit bedrag nog steeds open. We begrijpen dat het voor u erg vervelend is, maar de vordering bij LAVG moet u wel betalen.

Monique
    Beste,
    U heeft het nog steeds fout.

Uit u eigen gegevens die ik van u heb ontvangen blijkt en staat duidelijk dat ik in 2015 en januari 2016 de volledige premie 12x voor 2015 heb betaald.
    U weet wel dat ik altijd achteraf de premie betaal, dus de 114.23 euro betaald in januari 2016 is van december 2015.
    Telt u de aantal keren bij elkaar op dan komt u, en ik zeg dit nogmaals, op 12 x premie betaald over 2015.
    Uw medewerker die ik heb bezocht/gesproken in uw vestiging in Groningen beweert dat de betaalde premie van 114.23 op 04 januari 2016 van januari 2016 is, en dat ik een restantbedrag van 2.59 euro in augustus 2016 zou hebben betaald, omdat de premie in 2016 116.82 euro is.
    Absolute onzin is dit, dit is niet terug te vinden in uw eigen administratie en ook niet op mijn bankafschriften.
    Realiseert u zich ook wel dat ik in 2015 2 x een bedrag van 214.23 euro heb betaald, dat is 2 x premie en 2 x 100 euro eigen bijdrage.
    Ik heb u eigen administratie voor mij liggen, dus daar kan u niet omheen.
    U en uw collega's hebben nu al een paar keer de cijfertjes veranderd in uw eigen voordeel, maar u kan niet om de bewijzen heen, uw eigen en die van mij.
    Uw reactie.
    Beste meneer Van der Ploeg,

U heeft volkomen gelijk als u zegt dat u iedere maand premie betaalt. Omdat u hier een betalingskenmerk bij vermeldt, moeten wij de betaling afboeken op de premie die hoort bij het betreffende betalingskenmerk. Bij vermelding van een betalingskenmerk, verwerken we de betaling automatisch. We kunnen ook niets veranderen aan gegevens die u invult bij uw betaling. Ik begrijp van mijn collega van de afdeling Debiteuren dat we al vele malen met u hebben gecommuniceerd over dit onderwerp, al dan niet via de deurwaarder. We gaan hier samen niet uitkomen. Wij blijven bij ons standpunt en de kantonrechter is het met ons eens. De vordering aan LAVG moet u betalen.

Monique

kees1962
Geen !! Menzis blijft zijn kop in het zand steken. Hopenlijk gaan Kassa, Radar en kan niet waar zijn mij helpen door hier aandacht aan te besteden.

Ook een klacht indienen over Menzis?