Klacht Menzis: Kosten betaalwijze acceptgiro

HKR24

Ik ben het niet eens met het feit dat de Menzis extra kosten gaat rekenen omtrent de betaalwijze van de acceptgiro. Hierdoor wordt ik als klant als het ware gedwongen om een automatische incasso toe te passen wat ik niet wil. Ik ben uiteindelijk baas over mijn eigen rekening en ik acht van de Menzis dat ze mij gewoon een acceptgiro sturen zonder extra kosten.

En ook niet onder het motto van bescherming van de natuur. Ook dit levert namelijk werkgelegenheid op. Er zijn mens die op verantwoorde wijze bomen kappen. Als dit ophoudt komen ook deze mensen thuis te zitten wat op den duur de Nederlandse economie niet stimuleert. Dus vind ik het onterecht dat er extra kosten in rekening worden gebracht voor het versturen van een acceptgiro kaart.

Ik wens dat de extra kosten ophoud voor het versturen van een acceptgiro kaart.

Menzis
    Beste Hans Klein Rouweler,Vanaf februari berekenen we € 1,50 voor verzending van een schriftelijke acceptgiro. Deze kosten stijgen omdat een zeer klein aantal verzekerden op deze wijze de premie betaalt. Naast deze betaalwijze kunt u ook kiezen voor een digitale acceptgiro. U ontvangt dan maandelijks per e-mail bericht van de openstaande premie en kunt online via DigiD uw betaling verrichten. Steeds meer mensen betalen op deze manier of per automatische incasso. Ook dan bent u nog zelf baas over uw eigen rekening. U kunt altijd zelf bedragen laten storneren. De betaalwijze kunt u zelf aanpassen via MijnMenzis of aan ons doorgeven. Dan maken wij de wijziging voor u in orde. Met vriendelijke groet,
    Alien Linnemann
    Menzis

Ook een klacht indienen over Menzis?