Klacht Menzis: kosten voor betalen via telebankieren

Herman71

krijg een rekening eigen risico van 2012 met als extra vordering betaalwijze acceptgiro a 50cent
nu betaal ik via internetbankieren ,dat is een andere wijze dan acceptgiro volgens mij.
toch worden mij de kosten voor betalen via acceptgiro in rekening gebracht .
bellen met de klantenservice geeft als resultaat dat alle wijze van betalen anders dan autoincasso extra kosten en dat ik daar maar mee moet leren leven of een machtiging moet afgeven. Dat op de specificatie niet duidelijk staat vermeld dat de kosten niet alleen voor acceptgiro zijn maar voor iedere manier van betalen anders dan autoincasso moet ik maar mee leren leven omdat het mijn eigen keuze is dat ik geen machtiging af geef.
Ik betaal niet via acceptgiro maar moet er wel voor betalen, ik vind het een beetje vreemd

ik wil graag een kloppende specificatie voor overige vorderingen . of geen kosten in rekening gebracht voor betalen via internetbankieren

Menzis
    Goedemorgen, ik heb voor u nagekeken waarom u deze kosten moet betalen. Wanneer u nota's voor de eigen bijdrage en/of verplicht eigen risico per acceptgiro ontvangt, betaalt u hiervoor €0,50. U kunt dit voorkomen door deze nota's per automatische incasso of via FinBox. Als u wilt kan ik de automatische incasso voor u in orde maken. Met vriendelijke groet, Marielle Korver Menzis
    Herman71
    Op de specificatie staat .... kosten betaalwijze acceptgiro...... er staat niets over kosten internetbankieren, de bankkosten voor een acceptgiro betaling zijn dubbel dan die van internetbankieren .
    Menzis
    Goedemorgen, de kosten zijn inderdaad voor de acceptgiro. Ondanks dat u via internet betaalt, wordt de acceptgiro wel voor u aangemaakt. Wilt u dat ik de betaalwijze voor u aanpas? Zo voorkomt u de extra kosten. Met vriendelijke groet, Marielle Korver Menzis
    Goedemiddag Marielle,
    Zou je het dan willen wijzigen in betalen via internetbankieren? uiteraard wil ik wel facturen en specificaties per post blijven ontvangen.
    mvg Herman
    Menzis
    Goedemiddag, ik kan voor u een betaling via automatische incasso aanvragen, dit betekent wel dat u nog steeds de specificaties per post blijft ontvangen. Wanneer u liever betaalt via uw internetbankieren dan kunt u zelf de FinBox aanvragen, via http://www.menzis.nl/web/Zorgverzekeraar/Consumenten/Klantenservice/DigitaleNota/BetalenViaFinBOX.htm kunt u hierover meer lezen. Met vriendelijke groet, Marielle Korver Menzis
    Herman71
    Nee, ik wil voortaan betalen via intenetbankieren en de factuur per post ontvangen zonder de aangehechte acceptgiro. Als uw systeem niet zonder de acceptgiro kan verzenden mag hij er van mij wel bij maar niet op de factuur.
    Dus geen incasso of finbox ,gewoon factuurtje op de mat die ik dan betaal via internetbankieren maar dan zonder de kosten van een acceptgiro. Wat is hier nu zo moeilijk aan ????
    Menzis
    Beste, ik begrijp u wens maar dit is helaas niet mogelijk. Zoals net aangegeven zijn er 2 andere opties naast het betalen via acceptgirokaart. Dit is de automatische incasso en betalen via de FinBox. Met vriendelijke groet, Marielle Korver Menzis
    Herman71
    ,als ik opsom wil u wel gratis een factuur zenden bij een incasso waar 9cent bankkosten aan hangen, maar bij een betaling via telebankieren die 15cent kost reken u het zelfde tarief nl 50ct als bij een betaling die 30cent kost.
    Als je hier de grote getallen op los laat leg deze manier van kruidenieren geen windeieren denk ik en zal vanuit die hoek de onwil wel komen
    Menzis
    Beste, ik vind het vervelend dat ik het niet in orde kan maken zoals u het graag ziet. Zoals hierboven besproken zijn er twee andere mogelijkheden naast de betaling per acceptgiro. Mocht u hier gebruik van willen maken dan hoor ik het graag. Met vriendelijke groet, Marielle Korver Menzis
    beste Marielle ,
    Erg jammer dat jullie de keuze hebben gemaakt zo onwillig te zijn in deze. Nadenkend om hoeveel geld dit in totaal gaat is het wel voor te stellen dat een bedrijf zo een melkkoetje niet graag opgeef.

Ook een klacht indienen over Menzis?