Opgelost door Menzis: Menzis doof en blind voor klant bij misplaatste claim Amphia Ziekenhuis Breda.

M. Peeters

Het gaat om een claim van het Amphia ziekenhuis in Breda. In augustus 2013 ben ik in dit ziekenhuis geweest met mijn zoon omdat hij was doorverwezen door de huisarts voor controle bij een specialist. Ik ben daar zelf niet behandeld! Het ziekenhuis heeft een rekening naar Menzis gestuurd op mijn naam. Menzis heeft voor mij eigen risico berekend. Ik heb de situatie uitgelegd. Er is een onderzoek gestart. Het bleek inderdaad een vergissing. Maar even later diende het ziekenhuis een tweede claim in. Daar zit ik nu nog steeds mee. Ik heb gevraagd om een tweede onderzoek. Nog geen resultaat gekregen. De betalingseis gaat onverminderd door. Verzoek om toesturen brief met resultaat onderzoek: ja gezegd, niet gedaan. Deurwaarder GGN is door Menzis ingeschakeld, terwijl bij de klantenservice notabene was aangetekend dat dit zou moeten worden opgeschort. Daarna zou de klantenservice met GGN en mij contact opnemen om dit te herstellen. Helaas, de weg loopt gewoon dood.

Wat ik zou willen:
1. Uitslag van het tweede onderzoek op papier van Menzis naar de claim van het ziekenhuis. Wie is er onderzocht op die datum?
2. Een datum binnen een week waarin deze zaak is opgelost en alle betrokkenen inclusief de zelf ingeschakelde GGN deurwaarder op de hoogte hiervan zijn.
3. Compensatie voor alle tijd in berichten, miscommunicaties, telefoontjes en mails die tot niks leiden. Invulling laat ik aan de beleefdheid en creativiteit van Menzis over.

Menzis
    Beste,
    Wat een lastige situatie! Ik heb voor u gekeken wat er gebeurd is. Allereerst mijn excuses voor de gang van zaken. Er is inderdaad een vordering naar de deurwaarder overgedragen, tegen de gemaakte afspraak in. Afgelopen maandag is deze vordering teruggehaald. Ik zie dat er vaker contact is geweest over deze situatie, en dat het nog niet naar wens is opgelost. Ik heb contact gehad met onze afdeling Klacht. Zij nemen uw klacht in behandeling. U ontvangt hierover binnen 3 weken bericht.Met vriendelijke groet,
    Marcelle Middendorp
    Menzis
    M. Peeters
    Hartelijk dank voor de snelle reactie. Het is alleen erg jammer dat u niet reageert op de drie punten van een gewenste oplossing. Wilt u dat alsnog doen?
    De door u vermelde actie vind ik te gemakkelijk: het doorsturen naar een afdeling klacht en een termijn van drie weken. Voorlopig ligt er een nieuwe brief van GGN Mastering credit. Tot nog toe is alles misgegaan via Menzis. Kunt u concreet aangeven wat u daar aan gaat doen?
    M. Peeters
    Bij de afdeling Klacht van Menzis heeft men snel en adequaat op deze zaak gereageerd. Gelukkig bleek de op Klachtenkompas gemelde (maximale) oplossingstermijn van drie weken inderdaad niet nodig. Inhoudelijk is men op alle drie de punten van de gewenste oplossing goed ingegaan. De klacht is op een bevredigende manier opgelost, waarvoor dank.

M. Peeters

Ook een klacht indienen over Menzis?