Klacht Menzis: Menzis heeft de vergoeding voor het plaatsen van 2 kronen afgewezen.

J.J.G.S.A. Willems

Op 11 en 28 januari 2016 heb ik 2 kronen laten plaatsen. De declaratie van de tandartsrekening is door Menzis afgewezen met als reden dat er een wachttijd van een kalenderjaar geldt. Echter, ik was geheel 2015 ook al bij Menzis verzekerd met de aanvullende tandartsverzekering Tandzorg 500. Bij de verlenging van mijn verzekering per 1 januari 2016 heb ik de aanvullende tandartsverzekering Tandzorg 750 gekozen. Dus vanaf 1 januari betaal ik meer premie en denk ik een nog betere tandartsverzekering te hebben. Echter Menzis stelt dat door de verhoging van Tandzorg 500 naar Tandzorg 750 opnieuw een wachttijd van 1 jaar geldt. Dit vind ik onredelijk en onlogisch.
Ik wil dat Menzis mijn kosten tenminste op basis van de Tandzorg 500 vergoedt. Menzis weigert dit op grond van de verzekeringsvoorwaarden, die vermeld zijn op pagina 72!
Kunt u mij helpen?

Ik begrijp dat Menzis een wachttijd van 12 maanden voor de vergoeding van kronen heeft. Omdat ik ook al in 2015 bij Menzis met de Tandzorg 500 hiervoor verzekerd was, wil ik dat de declaraties van januari 2016 tenminste op basis van deze verzekering vergoed worden. Het kan toch niet zijn dat ik niets betaald krijg omdat ik mij in 2016 bij dezelfde Menzis beter verzeker.

Goedemorgen meneer Willems,

Ik begrijp dat u het niet eens met deze afwijzing en de wachttijd die opnieuw is ingegaan.
    Ik heb uw klacht doorgestuurd naar ons klachtenmanagement, zij nemen uw klacht in behandeling en nemen contact met u op.

Marielle Korver
    J.J.G.S.A. Willems
    Ik ben benieuwd hoe het klachtenmanagement van Menzis mijn klacht in 2de instantie zal behandelen. Dus nog maar even afwachten.
    Beste meneer Willems,

We hebben uw zaak nogmaals beoordeeld en blijven bij onze beslissing. We begrijpen dat dit een teleurstellend bericht is en geven u daarom graag uitleg.

Op onze website staat duidelijk vermeld dat er een wachttijd geldt in 2016 als u overstapt van de TV500 naar de TV750. De verzekeringsvoorwaarden hanteren we voor al onze verzekerden op gelijke wijze. Als u het niet eens blijft met onze beslissing, kunt u hulp vragen aan de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ).

Nieuwe brieven of e-mails over dit onderwerp die we niet via de SKGZ
    ontvangen, nemen we niet meer in behandeling. De stichting is
    telefonisch bereikbaar op T 088 900 6900. U kunt ook een brief sturen. Hieronder staat het adres:

Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen
    Postbus 291
    3700 AG Zeist

Jessica Booij
    J.J.G.S.A. Willems
    Ik ben in het geheel niet tevreden met het standpunt van Menzis en wil de beslissing van Menzis voorleggen aan de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen.

Ook een klacht indienen over Menzis?