Opgelost door Menzis: na 1 1/2 jaar betalen eigen risico

consumentenbond

In febr 2011 voor onderzoek naar het ziekenhuis geweest. Nu na anderhalf jaar krijgen wij een factuur van €138,60 eigen risico over 2011. Kan dat zomaar?

Ik wil weten na hoeveel jaar het verplichte eigen risico nog geiind kan worden.

Menzis
    Beste Co van Brakel, Ik heb uw klacht gelezen. Ik zie dat de zorgverlener de nota laat bij ons heeft ingediend. Ik heb een aanvraag voor u gedaan om ze niet onder het verplicht eigen risico te vallen.
    Ik houd dit in de gaten en zodra dit bekend is laat ik het weten. Met vriendelijke groet,
    Marielle Korver
    consumentenbond
    Bedankt voor de reactie. Wij wachten het af. Fijn dat het serieus wordt genomen.
    Menzis
    Beste Co van Brakel, Het Ziekenhuis Gelderse Vallei heeft de nota te laat bij Menzis gedeclareerd, u hoeft de kosten voor het Eigen Risico van 2011 van de Gelderse Vallei declaratienummer 8736933 niet te betalen. U krijgt hierover nog een schriftelijke bevestiging. Excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet,
    Caroline Bruntink
    Menzis
    Bij deze klacht afgehandeld. Zie reactie.
    Met vriendelijke groet,Caroline Bruntink
    consumentenbond
    Hartelijk bedankt voor de snelle afhandeling, en duidelijkheid. Uiteraard zijn wij zeer tevreden dat wij de eigen bijdrage uit 2011 niet hoeven te betalen.

consumentenbond

Ook een klacht indienen over Menzis?