Klacht Menzis: RETARON OM OOGZIEKTE LMD TE VERTRAGEN WORD NIET VERGOED

A. Hamminga

MENZIS.
ONLANGS WERD ER BIJ MIJ EEN OOGZIEKTE GECONSTATEERD GENAAMD LMD.
DAAR ER VERDER NIETS AAN TE DOEN IS WERD MIJ EEN VOEDINGS SUPLEMENT RETARON VOORGESCHREVEN DOOR DE OOGARTS IN HET ZIEKENHUIS, OM HET PROCES TE VERTRAGEN. BIJ DE OPOTHEEK WERD MIJ VERTELD DAT HET MIDDEL NIET WERD VERGOED EN HEB IK MENZIS GEBELD . ZE VERTELDEN MIJ DAT, ALS HET OP MEDISCH ADVIES WAS, IK EEN BEGELIJDEND BRIEFJE `VAN DE OOGARTS EN EEN PERSOONLIJK BRIEFJE PLUS DE NOTA`S MAAR MOEST OPSTUREN. DAT HEB IK INMIDDELS GEDAAN MAAR KREEG ALS ANTWOORD DAT EEN VOEDINGSS UPLEMENT NIET WORDT VERGOED EN DAT ZE HET OOK NIET UIT COULANCE KONDEN DOEN .IK VIND DIT ZEER ONREDELIJK .IK SLIK HET SPUL NIET ZOMAAR ,IK HEB GEWOON GEEN ANDERE KEUS ALS IK ZOLANG MOGELIJK WIL BLIJVEN ZIEN. OMDAT HET VERLOOP VAN DE ZIEKTE NIET TE VOORSPELLEN IS EN WILLEN ZE HET MET DIT MIDDEL VERTRAGEN.
MEVR.A.HAMMINGA-VENEMA

ZOU GRAAG EEN VERGOEDING (OF DESNOODS EEN GEDEELTELIJKE VERGOEDING) VAN HET PRODUCT ZIEN.

Menzis
    Wat naar om te lezen dat er een oogziekte bij u is geconstateerd. Ik begrijp dat u de mogelijkheid wil aangrijpen om het proces te vertragen, het medicijn wat u hiervoor gebruikt 'Retaron' komt niet voor vergoeding in aanmerking. De minister van Volksgezondheid welzijn en sport stelt vast welke medicijnen onder de dekking van de basisverzekering vallen. Deze medicijnen kan u terug vinden op de website www.medicijnkosten.nl. Retaron is niet opgenomen in de basisverzekering. Er is geen mogelijkheid om een (gedeeltelijke) vergoeding te krijgen.
    Jeannette Nijdam
    A. Hamminga
    is er misschien een ander alternatief die wel vergoed wordt? .De ziektekosten rijzen zo langzamerhand de pan uit met een eigen risico en bijbetaling van sommige medicijnen en dan ook nog middelen die je voorgeschreven krijgt op medische gronden , dan wordt er gewoon van je verwacht dat je ook dat nog eens zelf bekostigd
    Menzis
    Ik begrijp dat u liever een andere reactie had ontvangen. Ik kan u helaas niet vertellen of er een ander alternatief is wat voor vergoeding in aanmerking komt. Hiervoor hebben wij niet voldoende medische kennis en we zijn niet genoeg op de hoogte van uw persoonlijke situatie. Ik adviseer u deze vraag aan uw behandeld arts te stellen.
    Jeannette Nijdam
    Menzis

Ook een klacht indienen over Menzis?