Klacht Menzis: Terminale cliënt - regels incontinentiemateriaal.

MedewerkerZorgR

Zoals al eerder telefonisch contact gehad met de Menzis over een situatie. Ik zou graag incontinentiemateriaal willen bestellen voor een terminale cliënt echter kan dit alleen maar per 2 maanden geleverd worden en wil en kan de Menzis (aldus de medewerker) geen uitzondering maken en moet ik dus een gigantische voorraad bestellen als ik maar 1 pak incontinentiemateriaal wil hebben.
De medewerker vertelde mij namelijk dat wanneer ik teveel had en de cliënt zou overlijden het maar gewoon moest weggooien bij het vuilnis. Dit is toch tegen alle principes in? Hoe wil je in godsnaam de zorgkosten omhoog krijgen in geheel Nederland?

Dat de regels omtrent het incontinentiemateriaal bij terminale cliënten worden aangepast en worden versoepeld om onnodige materialen te besparen en zo de nodige zorgkosten lager de houden.

Menzis
    Goedemorgen,

Bedankt voor de signalen die u afgeeft. Ik zie dat uw melding in behandeling is bij ons klachtenmanagement. U ontvangt van hen een inhoudelijke reactie.

Jeannette Nijdam
    Menzis

Ook een klacht indienen over Menzis?