Klacht Menzis: Zieke behandeling/klachtafhandeling: Niet vooraf informeren kosten en geen inzage zorgkosten

# 102096
het grote roze konijn

Brief 17/01/15 verzoek specificatie eigen bijdrage/eigen risico 2014 en Specificatie overige vorderingen E0,50. Op 01/02/14 alsook digitaal klacht ingediend. Op 15/02/15 digitale klacht ivm al een betalingsherinnering te hebben ontvangen en nog geen reactie op mijn brief van 17/01/15. Op 18/02/15 reageert Menzis al het voorgaande niet te hebben ontvangen. Info over zorgkosten kan niet, wordt geschermd met wet bescherming persoonsgegevens. Terwijl medische gegevens zo over de mail gaan door een klachtenbehandelaar. Menzis heeft niet vooraf geinformeerd over wijzigingen van de voorwaarden over de hoogte van de kosten alsook niet over de mogelijkheden van andere betaalmogelijkheden. Dit gezien ik niet per acceptgiro betaal. Zolang Menzis c.q. Ziekenhuis geen gespecificeerde rekening kan sturen is het voor mij niet controleerbaar wat er is gedeclareerd.

-U heeft een digitale nota, graag een kopie hiervan. Als het verzoek om aan het Amphia Ziekenhuis een gespecificeerde nota naar mij toe te zenden. Menzis heeft immers betaald met mijn persoonsgegevens waarvan ik geen inzage heb.
-kopie dossier vanaf 2005 t/m heden
-verrekening en compensatie

Menzis
    Beste meneer Lauwerijssen,Wat jammer dat de digitale klacht niet is verwerkt. Kreeg je destijds wel een ontvangstbevestiging per e-mail? Uit je klacht maak ik op dat je graag schriftelijke specificaties van het eigen risico ontvangt met een inhoudelijke beschrijving van de declaraties. Naast de zorgaanbieder en het bedrag geven we geen inhoudelijke informatie, omdat dit privacygevoelige informatie betreft. We kunnen niet garanderen dat de post altijd bij de betreffende persoon terechtkomt. Wel kun je alle declaraties inzien op Mijn Menzis, wanneer je inlogt met je DigiD gegevens. In november hebben we al onze verzekerden geïnformeerd over de kostenverhoging van acceptgiro's. Je kunt eventueel kiezen voor een betaling per automatische incasso. We sturen dan 2 weken van te voren een vooraankondiging, waarna je online de specificatie kunt bekijken. Heb je nog aanvullende vragen naar aanleiding van dit bericht of je klacht? Dan mag je een e-mail sturen naar social@menzis.nl. Met vriendelijke groet,
    Alien Linnemann
    Dag Alien,
    Heb geen DigiD. Het advies van meld je zorg (IGZ) declaraties gespecificeerde zorgkosten opvragen bij de zorgverzekeraar. Immers Menzis betaald op basis van mijn persoonsgegevens.
    In november heb ik geen informatie ontvangen van Menzis over de kostenverhoging van acceptgiro's. Nogmaals Menzis brengt kosten in rekening zonder vooraf te informeren en ander mogelijkheden van betaalwijze te benoemen.
    Discrepantie tussen verschillende informatie die Menzis benoemd als betaalwijze.
    Menzis
    Goedemiddag,Ik zie dat mijn collega's van de afdeling Klachtenmanagement uw klacht in behandeling hebben. U krijgt zo spoedig mogelijk een reactie van hun.Met vriendelijke groet,Monique van Kalker
    *klachten 17/01/15- 01/02- 03/03/15
    *Geen inzage gespecificeerde zorgkosten gebruik met mijn persoonsgegev. betaald declarant. Menzis schermt met art. 35 Wbp? !
    *Medische geg. open boek klachtenadm? Privacy?
    * Niet vooraf geinformeerd kosten betaalwijze en mogelijkheden betaalwijze. ( Ik betaal digitaal). Hoogte onbekend, variabel, ineens als vordering of kosten gedeclareerd. Staat niet in brief nov '14 en verz.voorw. 2015.Zie verz.voorw.2015 Zorgverzorgd A12, A14 ,A7.
    OPZEGGING!
    het grote roze konijn
    *Zorgpolis afgiftedatum13/11/14 geldig van 01/01/15 t/m 31/12/15 totaal per maand E96,95. Betaalwijze premie en eigen bijdrage/eigen risico acceptgiro. Niet vooraf geinformeerd kosten betaalwijze en mogelijkheden betaalwijze.*Menzis stort teveel ontvangen premie niet terug en verrekend dit niet.
    *Medische geg. open boek klacht
    OPZEGGING en VERREKENING
    WACHT op REACTIE
    het grote roze konijn
    Het siert Menzis om ontvangen betalingen te verrekenen. Ik heb geen betaalcapaciteit door de gang van zaken bij Menzis. Dreigen met de GGN is diep triest. Heb ik die behandeling die gedeclareerd zijn wel ondergaan? Kan het niet controleren! Zonder vooraf info kosten vorderen voor betaling. Zoals op de zorgpolis staat: kijk eens naar jezelf

Ook een klacht indienen over Menzis?