Klacht Menzis: zorgverzekeraar vergoed niet

# 311925
Nootje86

Geen vergoeding van zorgverzekeraar voor behandeling overmatig transpireren terwijl overmatige transpiratie in basispakket zit

Wel vergoeding

Menzis
    Goedemorgen M NotMeijer,

Bedankt voor uw reactie.

Ik heb het voor u uitgezocht. Een miraDry behandeling is niet opgenomen in de Basisverzekering. U vindt deze informatie via de volgende link: https://www.miradry.nl/nl/kosten Mogelijk zijn deze kosten aftrekbaar. Hierover vindt u meer wanneer u de volgende link opent: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/relatie_familie_en_gezondheid/gezondheid/aftrek_zorgkosten/aftrek_zorgkosten

Menzis
    Nootje86
    Beste Menzis, ik heb natuurlijk ook eea opgezocht en de website die u vermeldt is niet de officiële miraDry website, dit is een website van een aanbieder. Iedereen kan wat op zijn website vermelden waar u zich dan achter kan verschuilen!!
    De gedachte was om een eenmalige behandeling te laten doen i.p.v. een behandeling die jaarlijks terug komt en ik dan wel kan declareren bij u. Hier hebben we een mooi voorbeeld waarom de zorg zo duur is. Behandelingen die op langere termijn ( we spreken hier over 2 jaar) goedkoper zouden zijn dan de wel vergoedde behandeling komen niet voor vergoeding in aanmerking.
    Vind het jammer dat een verzekeringsmaatschappij zich verschuilt achter de website van een ander.

Geen

Ook een klacht indienen over Menzis?