Klacht Mercedes-Benz Nederland: Balansas+tandwiel vervangen W 164 / 272 motor (foutcode P 1200 en P 12080)

J.Dielesen

Mercedes Benz weigert haar verantwoordelijkheid te nemen voor gebruik van verkeerd materiaal en heeft dit erkent middels geheim interne service bulletin SB-03.30 / 08i. De meer dan normale slijtage aan de balansas met tandwiel is al aanwezig vanaf moment van in gebruik nemen van de nieuwe auto.Een productiefout waar Mercedes Benz afstand van neemt, waarschijnlijk omdat de reparatie ongeveer € 5000,- tot € 6000,- kost. De 272 motor moet er namelijk uit. Mijn auto heeft dit probleem geopenbaard bij een km.stand van 106.000 km, maar er zijn ook km.standen van 40.000 bekend. Kortom een volgens de wet, Art. 7.17 BW, ondeugdelijk product geleverd omdat men mag verwachten dat dit onderdeel langer mee moet kunnen gaan. Mercedes Benz heeft dit probleem dus steeds onterecht bij de eigenaar gelaten. Nu ik van Mercedes Benz al 5 afwijzingen heb en ook van Mercedes Benz Utrecht (importeur) en de onwil om op enige manier tegemoed te komen in de kosten van reparatie vind ik abominable slecht. .

Ik heb om coulance gevraagd en 5x niet gekregen. Ik wil een tegmoetkoming in de kosten van 65% omdat dit 2/3 van de niet genoten kilometers betreft voor reparatie. Normaal moet je 300.000 KM kunnen rijden en aangezien ik maar 106.000 KM heb kunnen rijden vertegenwoordigd dit 1/3 en blijft er 2/3 en dus 65% over aan niet genoten KM. Ik wil graag in gesprek om tot oplossing te komen.

Wij vinden dat Mercedes-Benz Nederland hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Mercedes-Benz Nederland
    Geachte heer Dielesen,

Wij zijn een Mercedes-Benz Dealer in de regio Zuid-Holland en vragen ons af of deze klacht voor ons bestemd is of eventueel voor een collega dealer.
    Wij kunnen deze klacht ook niet achterhalen in onze systemen.
    Mocht u toch reactie van onze indeze verwachten verzoeken wij u contact met ons op te nemen via de mail: info@mbdb.nl
    J.Dielesen
    Inmiddels heb ik contact gelegd via info@mbdb.nl. In afwachting van de reactie hierop kom ik later terug op deze kwestie.
    J.Dielesen
    Nadat ik per email door MBdb uitgenodigd werd om te reageren heb ik hen verzocht mij te bellen op mijn opgegeven mobiele nummer.
    Ik ben daarna in het geheel nietmeer benaderd door MB. Jammer van het MB Imago. Alsnog hoop ik tot een oplossing te komen met MB dealer in Den Haag waar de auto nieuw gekocht is.