Klacht Mercedes-Benz Nederland: de schade en gevolgen door een ondeugdelijk product

Bernur

Ik rij in een Viano CDI 3.0 met van juni 2009. Met dit voertuig heb ik op 20 februari 2015 op A16 een autopech gehad. Godzijdank heeft deze pech mij uitsluitend grote materiële en immateriële schade toegebracht, maar geen letselschade. Deze pech had ook zeker fataal kunnen aflopen mits ik tijdig niet gewaarschuwd was door een andere automobilist, die rook zag komen van mijn voertuig. De ANWB heeft ter plaatse vastgesteld dat de aanleiding van deze pech een gebroken linksvoor veer was. Deze is later bevestigd door een andere garage.

Naar mijn weten en wetenschap weet ik dat Mercedes op zulke onderdelen net zoals andere merken min. 10 jaar garantie voor moet geven. Dit onderdeel dat te snel gebroken is, is absoluut niet te wijten aan de gebruiker, of aan het gebruikersrijgedrag. De enige oorzaak van dit probleem is uitsluitend slecht geleverde ofwel geproduceerd product, aldus de garagehouders, mensen met kennis. Mercedes ontkent dit en beweert dat er maar 2 jaar garantie gege

Het materiële schadebedrag is € 760.- excl. bijkomende kosten en rente. Het immateriële schadebedrag moet nog door een expert vastgesteld worden. Voor een onderdeel had ik bijna twee weken moeten wachten omdat het nergens in Nederland te vinden was .

Wij vinden dat Mercedes-Benz Nederland hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Bernur
    In Duitsland mag Mercedes Benz dit niet maken omdat er de consumenten heel goed beschermd worden. Maar in Nederland zijn ze de koning! Ik veroordeel haar arrogantie en onvriendelijkheid!