Klacht Mercedes-Benz Nederland: Hoogmoedige klantenserve die steeds volledig foute antwoorden geeft.

vanIJzendoorn

Op 16 september 2017 ruilden wij onze in 2014 in Nijmegen nieuw gekochte Mercedes E-cabrio in voor een nieuwe juist geïntroduceerde E-cabrio met aflevering 2018. Bij de aankoop informeerden wij of onze "oude" winter velgen/banden op de nieuw gekochte E-cabrio 2018 zouden passen. Het antwoord van de Mercedes werkplaats was: waarschijnlijk wel. Om helemaal zeker te zijn informeerden wij schriftelijk bij Klantenservice Mercedes, die echter een ontwijkend en vaag antwoord gaf. Opnieuw geschreven met alle specificaties van onze "oude" winter velgen/banden doch opnieuw een net zo vaag antwoord. Wederom geschreven en nu stuurde Mercedes vele pagina's technische gegevens met de mededeling dat wij het daarmee best zelf konden uitzoeken. Toen wij nogmaals protesteerde kwam als antwoord: "NEE" gaat niet. Wij hebben ons toen gewend tot een grote velgen/banden leverancier die daarop specificeerde dat standaard op de nieuwe E-cabrio 2018 zitten 245/45 banden op een velg van 18 inch doch dat evenzo exact past 225/55 banden op een velg van 17 inch (en banden 235/45 daarop ook best zullen gaan). Verontwaardigd schreef Mercedes vervolgens aan ons dat uitsluitend een officiële Mercedes werkplaats dit kan beoordelen en Mercedes geen uitsluitsel kan (lees gerust wil) geven of onze "oude" wielen passen.

Wij gaven toen de moed op nog wat verstandigs van Mercedes te horen tòt gisteren de officiële winter folder van Mercedes ons bereikte. Op pagina 8 staat daar namelijk met speciale vermelding "PROMO": E-klasse (213/238) 5 spaaks 225/55 met velg 17 inch. De velgen/banden leverancier had dus wèl gelijk.

Een "normaal" antwoord en geen hoogmoedige benadering.
Wanneer wij het juist hebben (en daar zijn wij van overtuigd), dan lijkt een verontschuldiging van Mercedes wel op zijn plaats.

Wij vinden dat Mercedes-Benz Nederland hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!