Opgelost door MetDeZon: Informatie via Omnic App

Valkering

We krijgen geen informatie meer binnen op onze Omnic app over onze zonnepanelen.
Het is wel eens vaker gebeurd dat hij enkele dagen uitviel maar de laatste tijd ging het juist heel goed en nu laat hij al bijna twee weken niets meer zien. Kunnen we dit probleem oplossen en zo ja wat moeten of kunnen we hiervoor doen !

Met vriendelijk groet,
Atie Valkering
De Hofstee 7
1906 ES Limmen

Graag zouden we willen dat we weer wat informatie op de @pp te zien krijgen omdat we dat erg leuk vinden om te zien wat het opbrengt.

MetDeZon
    Geachte heer,

De verbinding kan door verschillende oorzaken wegvallen. Een slecht wifi bereik is hier onder andere een van de redenen.

Om een zo goed mogelijke verbinding te hebben kunt u kijken of uw router goed ingesteld staat voor een verbinding met de omvormer.
    Hieronder staan de beste instellingen voor de router.

- Uw netwerk naam van de router mag alleen uit letters en cijfers bestaan. Speciale tekens en spatie's worden niet geaccepteerd ( _)(*&^%$#@! )
    - Uw netwerk wachtwoord van de router mag alleen uit letters en cijfers bestaan. Speciale tekens en spatie's worden niet geaccepteerd ( _)(*&^%$#@! )
    - Virus scanners moeten tijdelijk uit staan omdat ze vaak de verbinding niet accepteren omdat de verbinding niet veilig zou zijn.
    - Het kanaal van de omvormer moet tussen 1 en 10 staan. LET OP !! Zet de router op een vast kanaal en niet op auto.
    - Zorg dat de encryptie van de router op WPA2 PSK staat met een AES versleuteling.

Als uw router goed ingesteld staat dan kunt u de omvormer weer gaan koppelen aan uw netwerk. Let er wel op dat als u gaat koppelen en uw netwerk selecteert dat de RSSI ( netwerk sterkte ) boven de 15% Dit word aangegeven in het koppeling proces.

Hierbij de volledige wifi handleiding
    Valkering
    We gaan er z.s.m. mee aan de slag. In ieder geval alvast bedankt voor de informatie.
    M.vr.gr. Atie Valkering-Vleugel
    MetDeZon
    Dit is prima.

Mocht u nog verdere vragen hebben dan kunt u een email sturen naar Info@metdezon.nl.
    Valkering
    Was al binnen enkele uren opgelost maar ik was er van overtuigd dat ik dit meteen gemeld had. Sorry hiervoor.

Valkering

Ook een klacht indienen over MetDeZon?