Opgelost door MetDeZon: Informatie via Omnic App

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 176938
Gebruiker
Valkering
Datum
4 reacties

Details

De klacht

We krijgen geen informatie meer binnen op onze Omnic app over onze zonnepanelen.
Het is wel eens vaker gebeurd dat hij enkele dagen uitviel maar de laatste tijd ging het juist heel goed en nu laat hij al bijna twee weken niets meer zien. Kunnen we dit probleem oplossen en zo ja wat moeten of kunnen we hiervoor doen !

Met vriendelijk groet,
Atie Valkering
De Hofstee 7
1906 ES Limmen


De oplossing

Graag zouden we willen dat we weer wat informatie op de @pp te zien krijgen omdat we dat erg leuk vinden om te zien wat het opbrengt.

4 reacties

  1. Auteur
    MetDeZon
    Datum
    Geachte heer,

    De verbinding kan door verschillende oorzaken wegvallen. Een slecht wifi bereik is hier onder andere een van de redenen.

    Om een zo goed mogelijke verbinding te hebben kunt u kijken of uw router goed ingesteld staat voor een verbinding met de omvormer.
    Hieronder staan de beste instellingen voor de router.

    - Uw netwerk naam van de router mag alleen uit letters en cijfers bestaan. Speciale tekens en spatie's worden niet geaccepteerd ( _)(*&^%$#@! )
    - Uw netwerk wachtwoord van de router mag alleen uit letters en cijfers bestaan. Speciale tekens en spatie's worden niet geaccepteerd ( _)(*&^%$#@! )
    - Virus scanners moeten tijdelijk uit staan omdat ze vaak de verbinding niet accepteren omdat de verbinding niet veilig zou zijn.
    - Het kanaal van de omvormer moet tussen 1 en 10 staan. LET OP !! Zet de router op een vast kanaal en niet op auto.
    - Zorg dat de encryptie van de router op WPA2 PSK staat met een AES versleuteling.

    Als uw router goed ingesteld staat dan kunt u de omvormer weer gaan koppelen aan uw netwerk. Let er wel op dat als u gaat koppelen en uw netwerk selecteert dat de RSSI ( netwerk sterkte ) boven de 15% Dit word aangegeven in het koppeling proces.
    https://static.wixstatic.com/media/ee06ab_22a4abbf41384206b67bdfb76d33649b.png?dn=4.png

    Hierbij de volledige wifi handleiding
    https://www.zonnepanelen.nl/community/forums/topic/904/how-to-omnik-internal-data-col
  2. Auteur
    Valkering
    Datum
    We gaan er z.s.m. mee aan de slag. In ieder geval alvast bedankt voor de informatie.
    M.vr.gr. Atie Valkering-Vleugel
  3. Auteur
    MetDeZon
    Datum
    Dit is prima.

    Mocht u nog verdere vragen hebben dan kunt u een email sturen naar Info@metdezon.nl.
  4. Auteur
    Valkering
    Datum
    Was al binnen enkele uren opgelost maar ik was er van overtuigd dat ik dit meteen gemeld had. Sorry hiervoor.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Valkering
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over MetDeZon?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen