Klacht MetDeZon: Metdezon is een zeer onbetrouwbaar bedrijf

sad Niet opgelost
R.L. Kolvers

Naar aanleiding van problemen met de omvormer van mijn zonnepanelen installatie ben ik vanaf 19 sept 2017, tot op heden bezig geweest om via de email voor elkaar te krijgen dat de installatie weer werkend wordt gemaakt. Dit heeft tot gevolg, dat ik vanaf 7 dec 2017 naar aanleiding van een telefoongesprek met een medewerker van Metdezon, gestopt ben met hun en contact zoek met de Consumentenbond. Ik heb volgens mijn papieren 10 jaar volledige garantie en heb de installatie 25 april 2013 door Metdezon laten installeren. Nu wil Metdezon dat ik zelf de nieuwe omvormer die ik na veel vijven en zessen heb gekregen ga installeren. Volgens mijn laatste contact met een medewerker van Metdezon moet ik gaan betalen voor de montage, als dit door Metdezon wordt gedaan, terwijl ik volledige garantie heb. Ik ben zelf geen installateur, dus hoe komen ze erbij dat ik het zelf kan/mag doen. Volgens internet blijk ik niet de enige te zijn die problemen heeft met Metdezon.

Zonder kosten mijn installatie weer werkend te maken. Ik heb drie maanden geen opbrengst gehad van mijn zonnepanelen en opnieuw 10 jaar volledige garantie op de omvormer.

MetDeZon
    Geachte heer Kolvers,

Ik heb zo vlak voor kerst niet het hele dossier beschikbaar van u, maar als u contact met mij opneemt dan kan ik een afspraak laten inplannen voor het plaatsen van de omvormer. Ik kan u helaas geen 10 jaar nieuwe garantie bieden. De garantie loopt af in 2023.

Met vriendelijke groet

Wijnand Schouten
    MetDeZon

R.L. Kolvers
Uiteindelijke oplossing Er moet nog een belafspraak gemaakt worden, die over de feestdagen wordt getild (begrijpelijk). De omvormer wordt volgens zeggen van dhr. W. Schouten kosteloos omgeruild c.q. vervangen. Ik vind het alleen ergerlijk, dat ik eerst via de Consumentenbond mijn klacht moet doen, om het door mij beoogde voor elkaar te krijgen. Alleen heb ik geen WIFI contact met de omvormer. De oude omvormer had aan de onderzijde een antenne. De monteurs hebben geprobeerd om de antenne met WIFI over te zetten, doch de nieuwe omvormer is een vernieuwde uitgave waardoor deze niet overgezet kon worden. De monteurs hebben mij verklaard, dat wanneer ik geen WIFI contact krijg met de omvormer, ik mij weer moet wenden tot MetDeZon, wanneer dit is opgelost krijgen zij van mij een lachende icoon.