Opgelost door MetDeZon: MetDeZon onbetrouwbaar

content Opgelost
Agram

Sinds oktober 2013 zonnepanelensysteem, via collectief SamenZonneEnergie, bij MetdeZon aangeschaft, hierbij zijn de alg.voorwaarden voor groepsaankoop van toepassing, o.a. art.7.1 garantievoorwaarden.
Vanaf half februari 2017 valt ons systeem bij vochtig weer uit met melding isolation fault. Ondanks meerdere telefoontjes en mailtjes om dit te verhelpen, wilt u dit alleen tegen betaling doen. Hier zijn wij het niet mee eens omdat het onder de garantie valt. Ook op de ingebrekestelling brief van 29 november heeft u niet gereageerd.
Ik zie op Internet dat er meer problemen zijn met MetDeZon, hopelijk wordt ons probleem nu eindelijk opgelost.

Dat ons probleem eindelijk na 11 maanden wordt opgelost en volgens de garantievoorwaarden alle kosten worden vergoed.

MetDeZon
    Geachte heer / mevrouw,

Bedankt voor het melden van uw klacht. De isolation fault kan sporadisch optreden bij extreem vochtig weer ( mist ) omdat de stekkerverbindingen dan vochtig zijn. Deze melding gaat ook vanzelf weer weg zodra het droger weer is en de zon schijnt.

Mijn collega heeft u een onderhoudsbeurt aangeboden om te kijken of alles nog goed op uw dak ligt en om te kijken of er geen sprake is van ongedierte of vogel(nestjes) onder de panelen die wellicht de bekabeling hebben aangetast. Dit valt inderdaad niet onder garantie.

Agram
Uiteindelijke oplossing De stekkerverbindingen moeten langer waterdicht blijven dan 3 jaar! Dit valt onder de garantie op werkzaamheden, omdat het een collectieve aankoop is via SamenZonneEnergie, zoals in uw mail van 5 sept. 2017 ook aan ons vermeld heeft. Wat u eerder suggereerde van ondeugdelijke aarding in de meterkast, de stekkerverbindingen liggen in het water (pannendak) en vogeltjes onder de panelen, daar is geen sprake van. De klacht is opgelost. In maart kwam er een onderhoudsmonteur langs die alle stekkerverbindingen heeft gecontroleerd en een heeft vervangen. Sindsdien doen ze het weer naar behoren.