Klacht MetDeZon: Ondeskundig en onprofessioneel aangelegde zonnepaneelinstallatie.

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 473096
Gebruiker
A.E.M. Bos
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Onprofessionele en niet duurzame aanleg van de AC kabel bij installatie van zonnepanelen met als resultaat wateroverlast tengevolge van het doorboren van de dakplaat/ontluchtingspijp, uitvallen elektrische motor garagedeur, niet conform installatie voorschriften aansluiting AC kabel in meter kast, na dag een is er geen internet connectie tussen omvormer. Leverancier biedt aan een second opinion team te sturen, dit zijn medewerkers van dezelfde leverancier (de slager die zijn eigen vlees keurt!), resultaat: gemelde problemen moeten opgelost worden. Op mijn vraag aan leverancier hoe de AC kabel vervolgens wordt aangelegd, weigert leverancier inhoudelijk te antwoorden. Ik moet er maar op vertrouwen dat het goed komt .... en hier geldt zeker het adagium : "Vertrouwen komt te voet en gaat te paard." Er is echt sprake van broddelwerk. Ingehuurde freelancers die even snel het werk doen en kort na het middaguur alweer vertrokken zijn. Snelheid is kennelijk het devies en niet kwaliteit.

De oplossing

Instemmen met externe second opinion en betaling van de herstelkosten.

1 reactie

  1. Auteur
    MetDeZon
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer Bos,

    Wij hebben u vanmorgen nog een e-mail gestuurd. Het staat u uiteraard vrij om een second opinion te laten doen, maar dat kan niet op kosten van MetDeZon. U heeft na de installatie een klacht bij ons gedaan over de aanleg van de AC leiding en de lekkage. Hierop hebben wij een andere monteur ter plaatste gestuurd en die heeft ons gemeld dat de AC bekabeling inderdaad beter kan en de dakdoorvoer ook. Wij willen deze werkzaamheden dan ook graag uitvoeren en hebben hiervoor al meerdere keren getracht een afspraak te maken. U frustreert dit proces omdat u hiertoe niet bereid bent. Helaas, maar hieraan kunnen wij niets doen. U kunt, zoals ik u vanochtend ook al heb gemaild een afspraak maken met onze planning om de werkzaamheden te laten uitvoeren.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
A.E.M. Bos
Datum
Uiteindelijke oplossing
Een verbazingwekkende reactie van de leverancier. Leverancier gaat in zijn reactie namelijk niet in op mijn duidelijke vraag hoe de aanleg van de AC kabel hersteld wordt en hoe de schade aan de dakplaat/ontluchtingspijp wordt hersteld. Leverancier houdt zich afzijdig en laat het aan zijn monteurs over die ter plaatse het werk kunnen verrichten. Dat leverancier in zijn antwoord insinueert dat ik de kwestie vertraag/traineer is ver buiten de werkelijkheid, een helder antwoord hoe het herstelwerk wordt uitgevoerd zou juist kunnen bijdragen aan herstel van mijn vertrouwen. Dit is wat leverancier kennelijk niet begrijpt of niet wil begrijpen. Het laatste wat ik wil bereiken is dat de kwestie in een juridisch traject wordt getrokken en daarom leverancier geef duidelijk antwoord hoe de kwesties worden hersteld? Ik hoor van u.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over MetDeZon?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen