Klacht MetDeZon: Rendement panelen aanzienlijk lager dan wat wordt gezegt!

H. Taselaar

Ik heb 3 jaar geleden zonnepanelen gekocht.

Deze mail heb ik gestuurd:
Wijnand,
De "driehoek" die u ziet op de foto is geen schaduw. De panelen zijn van zwart glas. Ik ben vanmiddag op het dak geweest om te kijken wat dat kan zijn. Het is spiegel effect van het huis ernaast. Dit kan je ook zien dat het geen schaduw is want dan zou het op de grond ook moeten doorlopen. Het lijkt erop dat de luchtfoto dit naastgelegen huis als het ware in de spiegel ziet. De gehele dag staan alle panelen in de zon. Alleen in de winter kan het zijn door de laag staande zon het huis ernaast schaduw geeft maar zeker niet in het voorjaar, de zomer en het najaar. Ik heb inmiddels vanavond iemand anders van een ander bedrijf erbij gehad die aangeeft dat een verlies van maximaal 10% normaal zou zijn bij mij. Het dak, de hoek, schaduw etc... zijn allemaal goed. Het is dan ook voor hem niet te verklaren waarom mijn panelen maar 3000watt leveren op een zonnige dag. Dit zou eerder rond de 3800watt moeten liggen. Ook de temperatuur onder de panelen (van het dak) is niet erg hoog. Hij geeft ook aan dat het onzin is om er nog eens 10% af te halen. De panelen zouden volgens hem op een bepaald punt van de dag vol vermogen moeten geven. Ongeacht of de panelen geheel op het oosten staan.

Ik heb 4320watt op het dak liggen en wek zoals vandaag maximaal 2860watt op. Dit is ruim 66,2% van het totale vermogen: ruim 33% minder! Volgens jullie eigen website en mijn factuur garanderen jullie minimaal 90% vermogensgarantie na 10 jaar. Ik wil hier dus dan ook een beroep op doen en ga niet akkoord met een voor mij iets te makkelijk en te kort door de bocht antwoord. Ik heb destijds ruim 5000 euro voor het systeem betaald waarvan ik mag verwachten dat jullie mij als specialisten goed voorlichten. Een zin als minimaal 90% vermogensgarantie na 10 jaar met daarbij geen clausules vermeld geeft mij het idee dat ik gewoon kan uitgaan van 90% van 4320 watt en dat is ruim meer dan de 2860watt die het bijvoorbeeld vandaag opwekte en dat NA 10 jaar we zijn nu nog maar 3 jaar onderweg.

Graag zou ik op korte termijn een oplossing willen hebben want ook de mooie maanden komen er weer aan.

Reactie gehad op 25 mei dat metdezon een monteur zou langs sturen die de boel zou controleren.

Geen reactie: 7 juni opnieuw een mail gestuurt, GEEN reactie!

Vandaag 1 augustus!!!! maar een klacht op klachtkompas. Hopelijk helpt dit en anders maar de laatste actie: advocaat.

Groeten Hylke

De opbrengsten die de site garandeert! Met andere woorden de afspraken die je maakt nakomen! Oplossing: andere panelen of deze panelen die wel het rendement halen.

H. Taselaar
    Helaas nog steeds geen reactie!

Ook een klacht indienen over ?