Klacht MetDeZon: Zeer slecht klant contact aangaande service.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 289794
Gebruiker
Klachtenkompasnummer1
Datum
9 reacties

Details

De klacht

Ik heb een systeem met Omnik Omvormer. Sinds begin oktober 2017 is deze defect. Het defect heb ik op de service pagina van metdezon gemeld. Ik heb een bevestiging ontvangen dat de klacht legitiem is, binnen de garantie termijn en dat een vervangende omvormer zal worden opgestuurd en dat ik daarna mijn defecte omvormer terug stuur. Prima, klinkt goed.
Nu 20 januari 2018,bijna 4 maanden verder en enkele mails van mij en regelmatige telefonische navraag door mij en een persoonlijke toezegging door Wijnand Schouten, telefonisch, heb ik nog steeds niets. Ook geen antwoord waarom het zolang duurt of wat metdezon van plan is.

De oplossing

Stuur een omvormer zoals mij per mail en in woord is toegezegd. Doe iets. Mij proberen dood te zwijgen is niet iets wat ik als klant waardeer. Dat mag duidelijk zijn. Ik baal er echt van, voorheen was ik zeer tevreden over metdezon en de producten. Zonde. Nu heb ik al maanden geen zonne stroom. Ook daar baal ik van, het kost mij geld en schaad milieu.
Ik hoor graag iets van Met De Zon.

9 reacties

  1. Auteur
    Klachtenkompasnummer1
    Datum
    Vandaag 26 januari weer gebeld maar niemand verteld mij iets over mijn garantie claim.
    Maandag maar weer bellen.
  2. Auteur
    Klachtenkompasnummer1
    Datum
    Vandaag 31 januari weer gebeld. Henk gesproken, hij zegt mijn e-mails te gaan doornemen en heeft mijn mobile nummer genoteerd om mij daarop terug te gaan bellen.
  3. Auteur
    Klachtenkompasnummer1
    Datum
    Ook Henk belt mij niet terug. Wijnand Schouten laat ook niets meer van zich horen.
    Wat zou iemand moeten doen voordat Met De Zon reageert? En zouden ze ooit iemand een unit onder garantie leveren? Ze zeggen 5 jaar garantie te geven. Ik geloof niets meer van die firma. Ik ben erg teleurgesteld.
  4. Auteur
    Klachtenkompasnummer1
    Datum
    Ik heb vrijdag 9 februari weer gebeld. Ik kreeg Henk weer aan de telefoon. Hij herkend mij inmiddels maar er is nog niets veranderd. Hij zegt wel mijn claim intern doorgestuurd te hebben en gaat er nog eens achteraan. Wel bla, bla, maar geen actie daar bij Met De Zon. Met De Zon is volgens mij echt niet betrouwbaar indien je garantie hebt.

    Ik wil dat met De Zon de garantie geeft die ze beloofd hebben. In mijn geval een vervangende Omnik 1.5 Omvormer. En inmiddels heb ik al maanden geen zonnestroom, de gevolg schade die ik leid door hun nalatigheid wil ik inmiddels ook claimen.
  5. Auteur
    MetDeZon
    Datum
    Geachte heer,

    Wij zijn hierover in overleg met Omnik. Uw omvormer is aangekocht in 2012. Ik begrijp dat het vervelend is, maar Omnik geeft aan dat zij uw garantieclaim hebben ontvangen na de garantiedatum. Hoe dat is gebeurd laat ik in het midden. Ik heb begin volgende week nogmaals contact met Omnik om te kijken of ik iets voor u kan regelen dat ze uw garantie nog in behandeling nemen.
  6. Auteur
    Klachtenkompasnummer1
    Datum
    Ik herken dat van Omnik. Ze rekenen vanaf de productie datum. Ik heb daar geen claim kunnen indienen en daarom ook niet ingediend. Wel via uw site.Ik ben uw klant en heb van u 5 jaar garantie. Gerekend vanaf de factuurdatum. Zo staat het op het garantie formulier dat ik op uw site heb ingevuld.Uw Site heeft mij vervolgens na invullen een bevestiging gestuurd waaruit blijkt dat ik tijdig mijn garantie heb geclaimd.
    Ik ben geen klant van Omnik maar van MetDeZon. Dat u en uw leverancier niet op 1 lijn zitten mag er niet toe leiden dat u uw garantie voorwaarden schendt. Wat u met Omnik regelt is aan u. Wat u met mij regelt doet wel ter zake. U bent in gebreke.
  7. Auteur
    Klachtenkompasnummer1
    Datum
    He wat leuk. Vandaag heb ik een plan van MetDeZon in mijn mail ontvangen. Anders dan ik verwacht had dus ik heb aanvullende vragen gesteld, per mail.
  8. Auteur
    Klachtenkompasnummer1
    Datum
    MetDeZon heeft voorgesteld dat ik mijn Inverter opstuur, op mijn kosten, naar Omnik, voor nalopen/reparatie. Ik heb daar niet mee ingestemd.Sinds 2 oktober 2017 ben ik aan het mailen en bellen en al die tijd niets en dan dit. We zijn 5 maanden verder. Hoezo, vervangen onder garantie?
  9. Auteur
    Klachtenkompasnummer1
    Datum
    Resume, ik heb vaak om een reactie of bericht van MetDeZon gevraagd en laat gekregen. Pas na maanden. Daarna heb ik gezorgd dat de omvormer is gerepareerd. Daarmee heb ik naar zeggen mijn recht op garantie op een nieuwe omvormer verspeeld. Ik ben er nu klaar mee en neem mijn verlies. Ik heb geen nieuwe omvormer en ik heb kosten voor reparatie maar ik heb wel zonne energie.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Klachtenkompasnummer1
Datum
Uiteindelijke oplossing
Geboden is reparatie van het defecte apparaat na 5 maanden. Omdat ik per mail bevestiging had ontvangen dat de defecte unit in ca 2 weken vervangen zou worden en ik niets ontving en per mail en telefonisch geen gehoor kreeg heb ik zelf gezorgd dat de unit gerepareerd is. Ik was toen al 4 maanden bezig en vreselijk boos op MetDeZon. Ze kwamen te laat met te weinig. Ik heb de gerepareerde unit maar gehouden.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over ?